|
|
|
|---|---|
|
Dags för mej att byta bromsskivor på 535:an och är förvirrad i djungeln av alla märken... Så nu till frågan till er lite mer erfarna! ;) (första bmw:n för mej) Vilka skivor och belägg är bäst? Tips på billiga? Eller har du rentav några att sälja? ;) Dom jag funderar över att kanske köpa är GE motorsports slitsade skivor med Ferodo belägg eller Brembos slitsade med PDR belägg??? Hjälp? ~: CosmoNova :~ | |
Paap Reeder |
... grundregel A: "Billigt är sällan bra". MVH /// Paap R |
|
Med tillägg A:1; Om inte det billiga är av samma märke eller tillverkning som det dyra. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Vi kör med Sandtlers (våra egna alltså, Länk ) slitsade och värmebehandlade bromsskivor samt Ferrodo DS2500 belägg på en av våra race 318is. Trots hårdkörning har vi inte märkt någon fading och de verkar hålla ganska bra. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
| Bytade mina skivor idag, kör med brembos. Bra kvalitet till rimliga pengar. satsa på det! | |
Juhas 530i |
ATE blir sällan fel, inte så dyra heller. Original förresten (åtminstone på 530:n). Mvh Juha |
|
Beror det inte på hur snabbt du vill kunna stanna ? Känslan när man märker att man inte kan stanna är nog inte lika skön som att spara ett par "sketna" hundralappar. Säkerhet måste få kosta. |
|
|
köpet är klart! det blev Brembos slitsade och borrade skivor och PBR belägg. hela kalaset gick löst på 4200:- (runt om) utan frakt. Är jättenöjd med köpet och allt gick smidigt och snabbt! jag rekommenderar killen som jag köpte av! Om nån vill ha kontakt med honom så kan ni kontakta mej. ~: CosmoNova :~ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.