AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.043

Oljud när man svänger åt höger.

je
211
jensa78
523i -97
Jaag har ett litet störande ljud när jag krypkör och svänger litegrann på ratten så uppkommer ett "gnirkande" ljud.

Det låter som om oljudet kommer nära ifrån ratten. typ innanför panelen där rattstången går.

Läste nått om en släpring som var sliten men jag kommer inte ihåg om det hade med gnissel att göra.

Någon som vet vad det är som låter.
273
Pärlan
BMW 523i -96
Kolla nivån på servooljan. Hade ett liknande störande ljud när jag svängde höger. Det visade sig vara låg nivå av servoolja. Var noga om du fyller på. Samma olja ska det vara.

je
211
jensa78
523i -97
Hmm.
Får kolla upp det. visst sitter behållaren under mikrofilterburken på passagerarsidan

Hade in bilen på Insp1 förra sommaren. då anmärkte dom inget och jag har inte sett nått läckage heller.
co
968
commander_krill
520D touring xDrive -18
525D -11
X3 2,0D -13
530iM -02
Behållaren för servot sitter på vänster sida vid oljefiltret framför insugningsrören.

Freude am fahren
je
211
jensa78
523i -97
Tja

Jag har ni kollat oljenivån i styrservon. och den visar precis som den ska mellan max och min vid kall motor.
Vid varm motor ser det ut som om den är på max.

Oljudet verkar komma innifrån kupén nånstans vid ratten.
Det kommer nog inte från servopumpen.

Vette fasen hur man ska göra.. Har ingen lust å lämna in den på BMW å be dom leta ett oljud. Då kan dom ju hålla på hur länge som helst å leta utan att hitta nått. tänkte ev. ge mig på att demontera plasten runt rattstången inne i kupén. Har ju HAYNES gör det själv bok men bilderna är jävligt dåliga så man vete ju tusan om man skulle våga sig på det.
KF
26
KFK
523i Touring -99
Mkt vanligt fel på e39,, det knarrande ljudet kommer under från airbagen,, hade sj så på min 523:a,, ta bort locket & airbagen & kolla där under så hittar du säkert felet,, inga konstigheter,, bara att lägga av pluspolen på batteriet & vänta ca 5-10 min sen är det grönt att plocka bort allt,,
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.