AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.722

vad skall jag göra,skulle fixa min bil med lackstift=( akut )

hej skulle fixa min bil med lackstift 1 färgen sen klarlack så långt bra sen när jag hade lagt på det där de behövdes så trodde jag dum som jag var att de var bra gjort såg till min förtrett att jag hade lagt på för mycke grundfärg samt lagt på klar lacken innan de hade torkat nu ser de rent förjävligt ut hur ska jag snygga till detta,har en bmw m3-96 svart metallic
Jag hade nog provat att försiktigt slipa ner lagningen med något finare slippapper. Alternativt blästra ner det och göra om.

/Olof
går de inte me förtunning å bomullsstopp??
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Menar du att du lagt igen stenskott eller vad?
en reva ja=/
hm jag ringde en kille på bilrekonering han sa ta lite förtunning jag är jätte glad nu tänkte att de har gått skepp rent åt h....... tack för alla svar=) hm man lär sig handhava bättre nästa gång
Hi
915
Hillstreet
340i xDrive Touring M -2016
C 63 AMG -2011
Gjorde samma misstag igår på ett par ställen på min huv.
Ringde J.Sandell Bilvård och fick tipset att köra lite T-Röd på en tops eller en bit papper och försiktigt ta bort all färg jag lade dit med lackstiftet. Funkade klockrent..
Ta bort färgen, spola av med vatten och gör rent med lite shampoo och vaxa sen.

Läste också någonstans på detta forum att man ska låta bli att använda den pensel som följer med stiften och istället bara dutta i stenskottet med en tändsticka. Ska försöka komma ihåg detta nästa gång :-)

Nu ska bilen in till J.Sandell på Måndag så får vi se vad de kan trolla fram!

//Joakim

Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.