|
|
|
|---|---|
|
Håller på att skifta ut inredningen i e39an och plockade igår ut baksätet och satte in det nya... men problemet är att säkerhetsbältet i mitten har hängt sig både på det gamla sätet och det nya... Är det nån spärr? Ska man dra i någon speciell vinkel? Eller dummar det sig på det viset om det kommer in för mycket bälte i rullen? Finns det något sätt att öppna detta? | |
|
byt bälte säkerhetsdetalj man ska inte repa /öppna dessa min åsikt... ha en bra dag mika schnellfahrer baumvelt |
|
|
Bältet vill altså varken "rulla in" eller "rulla ut" fast de tidigare fungerat normalt? Hände ungefär samma sak för mig när jag plocka loss mittenrullen, den "rulla in" för långt. Lösningen blev att hålla den stumt mot ett fast underlag i ungefär samma vinkel som den sitter i bilen o sedan släppte spärren o bältet fungerade som vanligt. |
|
Amethyst |
Har för mig att när jag bytte på en golf så ville de bara funka i en speciell vinkel. Är nog känsliga. BOOM BOOM BASS |
| Man kan snäppa av plasthöljet på ena sidan och manuellt lätta på hakspärren, med tex en skruvmejsel. Men, ett dåligt bälte bör nog bytas. | |
| Till saken hör att inget av bältena är dåliga.. i vart fall inte mitt bälte som jag hade i min tidigare klädsel... Det har låst sig i båda bältena nu... Både på det gamla och nya ryggstödet... Får testa det där med spärren och ev hålla så att det blir stumt... Verkar lite svårt att byta bältet dessutom då det sitter innuti själva ryggstödet... | |
|
Tror ni är på rätt väg. Bältesrullarna är lägesskänsliga, har de varit demonterade eller felvända så kan man behöva banka till dom och fixera dom i rätt läge. Inte testat själv men hört samma symptom flera gånger. FP |
|
| Vet någon hur man tar loss bakre delen på baksätet? Behöver tydligen det för att komma åt bältesrullen... | |
|
Jag har en fråga angående bakstycket på baksätet e39 t lyckades du få bort det och hur gjorde du i så fall Björn A |
|
|
Hade samma fel på en e34 sedan med fällbart baksäte. Verkar vara känsliga för hur de sitter. Vill minnas att e34 hade ngn metall spak nertill som också hade med bältet att göra. Annars är väl tipset att testa olika vinklar, leta efter dolda funktioner. Posta sen när du har lösningen, lycka till. -Phil |
|
|
Förlåt mig såg först nu att det var en flera år gammal tråd. Vet ej hur det är på e39 sedan, gissar att konstruktionen är ganska lik e34. På 34 så tog man ur sittdynan, sen så var ryggstödet fastskruvat med två st plast 10or nertill. Kommer inte ihåg om man var tvungen att ta bort nackstöden, i så fall är det bara att dra rakt upp, kanske behövde pilla bort skyddshöljet kring nackskydds pinnen och ev bältes matningen samt lossa bältet i golvet för lite smidigare arbete. Tror inte det var mkt svårare än så, upptill var det bara ihakat = lyfta rakt upp. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.