|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har nyligen köpt en 530D -01 och undrar om nån vet vad det är för fläkt som startar när man låser upp bilen eller öppnar en dörr? Undrar också om nån vet om man kan koppla in cd-växlare då det nu bara finns kasettbandspelare. Har kollat i bagagen men inte hittat några kablar till det? | |
| Inga 530D ägare som har samma fläkt? | |
|
Är det inte typ restvärmefunktionen som drar igång? Länk |
|
| Tänkte att det kanske var något sådant ja... Men bilen kan ha stått i flera timmar och fläkten startar ändå? Kanske ska kyla kupen? | |
|
Först och främst, vad är det som startar, kupéfläkten eller? FP |
|
|
Jag har en 530D som webastovärmarens fläkt startar på så fort man väcker elektroniken, jag misstänker att styrkortet i värmaren är paj, men eftersom det inte finns som reservdel o den enda lösning som finns är en utbytesvärmare för 5-6000:- och som är av samma dåliga kvalitet så fick lösningen på bekymret bli att koppla bort spänningsmatningen till värmaren. Kanske någon vet om det går att beställa från tyskland. |
|
|
Tror inte det är kupéfläkten som startar. Ljudet kommer nerifrån som om det satt en fläkt innanför vänster framskärm? Den startar när jag låser upp bilen och tystnar efter nån minut för att starta igen om jag öppnar en dörr eller trycker på upplåsningsknappen på nyckeln igen? |
|
|
OK, verkar vara kupévärmarens (Webasto) fläkt om jag är rätt informerad. FP |
|
| Har jag samma fel som "enera" då? | |
| Webastovärmaren sitter monterad bakom vänster framhjul, montera bort innerskärmen så kommer du åt kontakterna på värmaren o koppla ur kontakten för spänningsmatning, så får du se om de är den fläkten som startar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.