|
|
|
|---|---|
|
Hejsan tänkte kolla om någon vet ungefär hur mkt det kostar att lämna in bilen för att lacka den runtom e36 coupe, menar sidorna och bak o fram. Är det svårt att montera av dessa delar? och hur blir resultatet när den inte är nerlackad från fabrik o gör detta i efterhand? /Vince | |
| min har blivit typ bubblig, hoppas att de inte e rost bara, hittar du nått ställe så berätta va de kostar m.m | |
|
sidorna går inte att plocka av så länge du inte har extra plastkjolar, och tycker det verkar konstigt om du har skaffat sånna utan att lacka ;-) Du kan nästan alltid räkna med viss färgskillnad när du lackar grejerna i efterhand. Hur stor och om det är märkbart beror på lackeraren. Skulle gissa att en lackerare tar 3-5 tusen för "nerlackning" utan kvitto. Det är defentivt värt pengarna anser jag. e36 ser hemsk ut när man inte har nerlackat. |
|
|
När jag gick i samma funderingar fick jag pris på 4.000 kr (med kvitto) för nedlackning runt om. Ska du lacka ner bilen tycker jag definitivt att du ska skaffa plastkjolen (förutsatt att du inte redan har den vill säga) som sitter på bilar som är nerlackade från fabrik, det ser väldigt mycket bättre ut än att lacka direkt på metallen. /// Erik |
|
|
Jag fick pris på min förra 318is e36 i HBG. 3500:- rostlagning av skärmkanter fram. nerlackning 7500:- rostlagning av skärmkanter fram. lack av hela bilen (samma kulör, endast utsida) |
|
|
7500:- var riktigt billigt! Lacken som jag fick på min bil hos Kents bilplåt & lack i bromma kostade >30 000 kr. Resultatet därefter :) Visst ska du lacka ner bilen, kolla runt lite på olika firmor och jämför vad dem tar. Lackar du "svart" så kan du inte kräva att han ska göra om det om det blir rinningar eller allmänt dåligt, tänk på det, annars är det någon inom vänskaps kretsen så är det ju en annan femma. |
|
| bakgård i skummaste kvarteren... | |
| tack för alla svar. Tänkte på plastkjolen vart köper man den? , och vad kostar den? | |
|
MD: Kvaliteten på lackarbetet brukar oftast inte visa sig förrän efter ca 1-2 år. Om allt då fortfarande ser bra ut, rost eller liknande hållit sig borta kan man utgå från att de gjort ett gott underarbete. Har sett skräckexempel på omlackade bilar där de börjat rosta/lacken rest sig efter ca 3-6 mån, men visst var de blanka o fina för de:-). 30000 är för övrigt mer eller mindre vad det kostar att lacka om en bil (hela bilen) "vitt" i Sthlmstrakten, men det går att ordna betydligt billigare med bibehållen kvalitet/resultat. |
|
|
vinceneil: Jag har monterat plastkjolen på min 325 coupe. Gjorde det för 4 år sedan. Det finns två varianter på plastkjol till E36, den ena är den som sitter på M3 - kostar 2 - 3000 kr/st den andra är den som jag har monterat och som sitter på en del cabbar men även på bilar som fick nedlackering från fabrik - kostar ca: 1000 kr/st. Lämnade in fram och bakstötfångare samt kjolarna på lack (3 500 kr med kvitto) och monterade på en helg. Resultatet blev mycket lyckat. /Rickard |
|
|
Även jag har "nedlackerat" i efterhand, med plasttrösklarna så att det blir som original. Trösklarna kostade 2500:- med alla monteringsdetaljer och borrmallar. Lacken fick jag genom utbyte av tjänster. Resultatet: Länk |
|
|
Stjäl tråden lite... Måste grejerna (främst kofångarna) demonteras och lackeras därefter? |
|
| var köps plastkjolen till e36? | |
|
K.A.A: Det är väl valfritt, men bäst resultat får man om man demonterar stötfångarna och lämnar in de på lack samtidigt. Cruser: På närmaste BMW åf. /Rickard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.