|
|
|
|---|---|
| jahapp. då har man fått en fin repa på skärmkanten bak. och en söt buckla... och ingen har erkännt sitt dåd. vad ska jag nu göra täcker försäkringen? (halvförsäkring) | |
|
ja om du har tur kan ju ev trafikförsäkringsföreningen hjälpa dig men jag vet inte säkert hur man skall vara försäkrad. /Ian |
|
|
Halvförsäkringen täcker inte. men om det är en parkeringsskada med smitare kan Trafikförsäkringsföreningen gå in. Dom brukar kräva att du har vittne på att bilen var OK när du ställde den i från dig. Kolla Länk __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Trist när det händer.. råkat ut för det själv... Vad gäller TFF så kan jag berätta om minas erfarenheter... Om du inte kan bevisa vilket fordon så är det i princip kört att få ersättning. En påkörning av min förra bil var solklar, det var en lastbil eftersom träffen var så högt och färgenstämde överens med alla Schenkerbilar som kör i området men eftersom vi inte kunde visa exakt vilken bil, så blev det att betala omlackningen själv.. Inga vittnen till själva händelsen=Inga pengar Inget registreringsnummer=Inga pengar Men detta skall aldrig hindra någon från att testa, de kan ju vara på bättre humör än när jag gjorde min begäran... Lycka till!! |
|
|
När jag var där med en smitningsskada så skulle de inte bara ha vittnen på att bilen var ok när jag lämnade den, de skulle dessutom ha vittne som såg att den var skadad när jag kom tillbaka också, och dessa fick inte heller ha något ekonomiskt intresse i bilen så chansen att få några pengar av dem är väl ungefär lika med 0 för de flesta. Iofs är det ju bra att veta till nästa gång, bara att be en polare följa med och vittna :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.