|
|
|
|---|---|
320-325 |
hej grabbar , jag har en tds som jag håller ¨på att trimma. och vad jag hört så är tds automaterna rena skiten typ håller max för 320nm m.m och ej håller så bra. det jag undrar är följande. 1. kan man förbättra orginal automatlådan så den tål mer? vad är det som gör att en automat har sina begränsningar? 2. vad kan man använda för andra tåligare automatlåder till tds?? en bensin automat växlar ju alldeles för höga varv men det är ju nåt sm styr det kan man ändra på det? bästa vore ju en tåligare automat från tex nån starkare diesel bmw? 3. vilket bult mönster är det på tds maskinen alltså villka låder passar bolt on. vad jag vet heter min maski typ M51 nånting och den ska vara tämligen lik M50.. vad säger nu ni är det samma?? tack på förhand för era svar ÄGER LAGLIG TURBO BMW |
320-325 |
suck.. ÄGER LAGLIG TURBO BMW |
|
tja Jag skulle nog sätta i en manuell ist.. vet inteom det går att höja oljetrycket i automaten om det nu blir bättre. aut är kass om det blir för höga nm.. tar slut väldigt fort... //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
320-325 |
hmm höja trycket. vad jag har hört lite nu så verkar det som det s om srtyr hur mkt ane automat tål b.la är att olje kanalerna är för trånga och kulorna hinner inte med att täppa till i tid. när nm har ökat o streessar lådan. men som du säger så hänger det ju lite ihop. ett högre tryck skulle ju förbättra det. kulorna täpper ju till mkt snabbare. hinner att växla.antar att det sitter en olje pump i den då. går det att shimmsa den eller? är det samma som motor oljepump? ÄGER LAGLIG TURBO BMW |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.