|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Fenn, han i Cowboy-munderingen, jag vill minnas att det var efter avfarten till Skokloster på gamla E18 i backen straxt innan Yttergrans kyrka Länk ? Vi brukade iaf morsa på honom. Mvh Björn |
|
|
Cowboyen,,,,, stod först i 20+ år mittemot Övergrans kyrka och vinkade med hatten. Sedan blev det lite för lugnt där (ny motorväg ca 1990), då flyttade han sig (cyklade?) nedför backen och till korsningen med avfart mot Skokloster (eller till Arlanda..). Denne L Lundkvist stod väl där till början av 1999, då han dog. Han var inte speciellt koko, han hjälpte även till med att sköta fridegårdsmuseet intill där. Länk F. |
|
|
Man behöver ju inte vara elak för att skratta åt tokstollar, inklusive tokstollen vid vägen ifråga. Tycker det är rätt charmigt måste jag säga. Har nåt svagt minne om den andra lirarn som någon nämnde. Men shit, det är länge sen. Fick en flashback.. Folk får gärna skratta åt mig och mina autopower rutiner om dom vill btw. :) Trevlig helg folks. Länk |
|
| kan vara samma gäng som härjat här i västerbotten som stått vid norra utfarten av skellefteå i över 2 månader så gott som varje dag i sin bil en bit ut på vägbanan och som synes kikat med kikare på bilar? som passerat och kört förbi korsningen. att dom orkar är en anan fråga då han sitter skruvad i bilen med kikare bakåtvänd och kikat genom bakrutan från framsätet, verkar inte logiskt alls eller bekvämt!!!, tror han hade en saab också, verkar ju inte den direkta platsen man väljer för att kika på fåglar precis, är det någon ny slags underrättelseverksamhet "dom" börjat med kanske? | |
|
Vet det fanns/ finns en ngt handikappad herre i Söderköping. Denne ägnade en hel del tid till att vinka till trafiken på stadens genomfart (E22, tror jag...) Sittandes på cykeln och med rejäla flaskbottnar... Nån mer som sett?? Att ha ett eget intresse för trafik är nog inget han är ensam om... Mvh |
|
|
Gasart heter killen i Söderköping. Han är ju typ rikskändis. Han fick en väst av vägverket så att han inte skulle bli påkörd till o med... En fin liten gest. Jag menade självklart inte att det skulle bli en löjestråd om folk som håller på så här. Tänkte bara höra om andra lagt märke till killen i saaben. Kanske skulle hälsa på honom när jag sticker ner igen på fredag... :P “Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.” Lennart Nilsson (s) |
|
| Åker rätt ofta förbi E4-Stavsjömannen. Första gången trodde jag som alla andra att det var trafikpolis. Förresten han hade kaffe med sig en gång så bulla är nog alltid välkommet ;) Dock aldrig sett honom med anteckningsblock. Oftast ser jag honom utan kikare. Han borde anmälas till det kommande programmet "100 höjdare" så vi får veta mera om honom och om han gillar beemer :) Han och bonden som skyltar med politiska slagtexter är Östergötlands-Sörmlands E4:a underhållning de dagar trafikpolisen är inte ute på sina ronder. Bonden kanske borde nomineras till riksdagsledamot :) | |
|
Mycket tråkigt att höra att Cowboyen är död. Redan som tonåring på 70-talet vinkade jag utan att skämmas till honom och tyckte det var skönt med något som var konstant. Sedan måste ju sägas att han åtminstone på håll åldrades med fenomenal värdighet. (jepp jag är avis.) Sist jag såg honom övningskörde jag kring 96 med några kinesiska vänner som inte kunde förstå varför jag blev så glad över att se en långhårig stilig cowboy som vinkade till oss, men när jag förkarat skälet så vinkade de själva glatt till honom på återresan. Tur att vi inte alla är stöpta i samma form. Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.