AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.716

Lustig lirare på E4:an

Sida 1 av 2
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Det här kanske är en lite lustig fråga och jag tvivlar på att någon kan svara på det men ändå...

Några mil norr om norrköping sitter det en kille i en Saab 900 eller liknande och spanar in trafiken. Han sitter där precis varje gång jag kör förbi! I alla fall under dagtid. Han sitter på nån grusväg bakom älgstängslet vid sidan av norrgående sidan av E4:an.

Är det nån annan som tänkt på detta? Är det nån som vet varför han sitter där och glor?

hehe

“Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.”

Lennart Nilsson (s)
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
östergötland -Saab -"spanar" 8ggr mer åker dit för fortkörning i östergötland än i Stockholm per inv så jag gissar på Trafik polis :-)

Mpower
är nog int ehelt omöjligt att det är en polis. jag bodde i östergötland ett tag och trafikpolisen där har mycket övervakning, speciellt på E4:an genom länet. Både med "civila" bilar och blåvita (eller blåvitgula) samt även motorcyklar.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Shifty, kul att du lagt märke till honom också!

Knappast en polis, han "jobbar" jämt. Såg han senast i lördags förmiddag.

När E4:an tidigare passerade Ödeshög satt han där, även då i en SAAB 900. Han måste hållt på så i närmare 6-7 år som jag känner till.

Skulle tippa att det rör sig om nån som inte har nåt bättre för sig än att kolla på trafiken, lite tragiskt i så fall.

Racerbilen: Länk
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Det finns ju alla möjliga sorters "spotters", tex train-, aircraft-, bird-, så varför inte en car- eller MC-spotter. Säkert ett block i knät där han noterar vad han ser. Vem vet han kanske jagar nåt Guinnes-rekord.
Eller så har polisen satt ut en atrapp? Stanna och fråga vetja, nu är vi nyfikna!

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Han satt där varje dag redan för 6 år sedan när jag åkte mycket mellan Nyköping-Norrköping. Av det jag har hört så har han någon mindre störning. Det är en del av hans dagliga rutin, han lever troligen en väldigt inrutat liv.

Inget farligt med andra ord ;)

... vänd då hans värld upp och ned genom att stiga fram i clowndräkt och erbjuda honom kaffe och kanelbulle :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Hahahaha åk förbi och snacka lite iaf!

Mpower
Han står nog inte så långt ifrån Tavernan vid Stavsjö...gäller bara att hitta grusvägen och sedan uppvakta honom med en försynt fråga om han sett kungen eller nån annan fara förbi där, nyss!

Ej mer kufig än han som stod halva sitt liv, dag efter dag, i Cowboy-mundering längs en annan pulsåder i Mälardalen.....Fast han stod på vägkanten och alla "kändisar" tutade och/eller vinkade till LL.....

F
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Det är ju synd om polisen i östergötland om de får åka gammal Saab 900.

Inte för att jag känner till något om den här jeppen men i ett helt annat län finns det en kille som står på sin gräsmatta dagarna i ända och kollar in bilar som kör förbi, han går inte på dagis även om hans mentala nivå kanske hör hemma där.

//Stenback
He:)

TOM jag har ett svagt minne av en saab vid vägen när jag körde E4 ner mot Tyskland i våras:)
Såg bilen förra helgen på väg till och från Östergötland

Ser honom rätt ofta på väg från/till Stockholm. Vete katten vad han tittar på.
Låter spännande det här...får lust att åka förbi och se om man ser kärran. Här i byn (Åtvidaberg) så har vi nån skummis som jämt sitter i en bil på ICA parkeringen och kikar...

/ Micke
Tycks ju vara ett allmänt tidsfördriv i Sverige:) Skämt åsido. Kunde inte nån vara modig och fråga honom vad han spanar efter. Vem vet hur många UFO's han sett...
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag tycker att killen förtjänar bättre än att folk på ett forum ska göra sig lustiga över hans psykiska problem. Om det nu är så som LexCom säger.

___
Bilbloggen: Länk
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Måste göra nån gång nåt i stillen som E38B12 skrev!

Om det är snuten så brukar dom stå på E4:an i Nkpg på vänplatsen för väghålningsfordon(bryter själva mot lagen!) vid bron till peppersbruket på andra sidan motorvägen...

Spanna in bilar va? Perversa typer! ;)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag skulle tippa att det rör sig om en person med någon typ av mentalt handikapp, precis som LexCom är inne på.

Får då instämma med Mugge att det knappast en person som man behöver göra sig lustig över.

Även om man (jag) blir lite nyfiken varför han egentligen står där.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Man behöver inte var mentalt handikappad för att man gör nåt som andra tycker är litet konstigt. Alla har väl rätt till sina intressen utan att förståndsgåvorna behöver ifrågasättas? Det finns många som tycker att vi är riktiga BMWtokar, som hänger här på forumet, tillbringar oceaner av tid i garaget, åker långa vägar för att sparka däck osv.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
VillaRosa, jag håller helt mid dig i det du skriver men jag säger inte att mannen är handikappad bara att jag tippar på det.

Och självklart får han stå där hur mycket han vill utan att behöva förklara sig.

Men om någon tillbringar lika mycket tid i garaget eller i sin BMW som han verkar lägga på att studera trafiken så har man sannorlikt någon form av problem och mår nog inte riktigt bra av det.

Racerbilen: Länk
Good point! där Villa Rosa bil och BMW intresset kan ju för andra oinvigda sambos m.m. te sig aningen suspekt ibland :-) Tänker också på en gång nyligen då jag åkte runt och skummade mig själv på ett industriområde och polisen dök upp för att kolla vad jag höll på med. Jag letade ju bara ett bra fotoställe med annorlunda bakgrunder då kärran var nytvättad och jag tänkte passa på att fota lite.

/ Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.