|
|
|
|---|---|
|
Den har gjort såhär sen den var ny har kanske kört 500 mil med Kopplingen?.. Grejen är den att då jag fick bilen så gjorde den också så fast inte lika mycket så jag bytte den o grejen är den att det inte alls såg så slitet ut? svänghjulet lite blått på nått ställe men de gick o slipa till. troligen p.g.a att det spunnit på kopplingen tidigare, Det här kopplings spinnet uppkommer då du drar kraftigt på typ 2,ans växel o sen kastar i 3 ,an snabbt, detta går att lura drar du max på 2,an eller liknande sen släpper gasen i med 3,an o trycker på så spinner den inte på kopplingen? vad är det för fel? samma sak om jag släpper lös den utan antispinn på 1,an o sen lägger i 2,an så spinner det för fulla muggar överallt förutom på asfalten?? Jag blir knasig vad är det för fel? Tacksam för svar//Robin | |
|
Rent spontant så skulle jag gissa att en av två saker är sant, 1. Svänghjulet är inte 100% plant så kopplingen har inte full anliggningsyta. 2. Den nya kopplingen kördes inte in utan det gasades direkt efter monteringen, det resulterar oftast i att kopplingen inte ligger 100%igt på svänghjulet. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
"detta går att lura drar du max på 2,an eller liknande sen släpper gasen i med 3,an o trycker på så spinner den inte på kopplingen?" Klart du måste släppa gasen när du växlar annars slirar vilken koppling som helst. Lär dig köra bil är mitt tips. (om jag inte missförstått din text) |
|
|
Ahh, det förbisåg jag helt. Fullgasväxlingar är inte att rekommendera precis som Pelle skriver. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Okej lite missförstånd hära, det förstår jag med att jag nte kan fullgas växla. det var inte så jag menade, jag menade släppa gasen o växla o kliva på snabbt, sen går detta att lura genom att göra detta långsammare utan att få kopplingsslir, |
|
|
Det är inte så att du går på gasen innan kopplinen har fått fullt grepp? // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.