|
|
|
|---|---|
zupra1 |
Jepp... precis som texten lyder...vad kan det vara för fel? Har precis bytat alla oljor, packningar och filter som finns. Bytat stötdämpare/ fjädrar runt om, bromsklotsar, bakdäck osv osv (pga den kommande bilsemestern )... och så kör jag en sväng för att kolla hur resultatet blev. Visst, det blev en klart märkbar skillnad, bilen är som ny nu asså. Stänger av bilen vid macken -köper en Redbull/ General portion och tänker inom mig själv... nä... nu får jag tvätta den ordentligt. När jag väl startar bilen märker jag att mittendelen är - stendöd! Svinkul... Klockan syns inte... radion går inte att " sätta på " och cd-spelaren kan bara mata in/ mata ut skivan. Allting lyser och inget annat klyddar. Jo, den förba*kade airbaglampan lyser igen efter att jag dammsög ganska så brutalt under stolarna för ett par dagar sedan. Batteriet är 2 år gammalt ( 88ah ). Alla säkringarna är ok. Kollade generatorn i förrgår - laddar bra ( inköpt förra året ). Kan det vara så enkelt att mittendelen har dött pga - hög ålder... eller? Dvs - bilen är en 528i-96:a. Och... vad kostar en ny/begagnad sådan? Några andra förslag? |
|
Jag skulle kanske kollat så kontaktstycken bak på MID-panelen och i närheten sitter på plats. En reset genom att lossa ena batterikabeln en kvart kan rätta till problemet. Airbaglampan: Troligen har du kommit åt kablaget under nån av stolarna som går till bältessträckarna, kolla så alla kontaktstycken i ordentligt ihoptryckta. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.