|
|
|
|---|---|
|
Godmorgon, Har stött på ett problem med min BMW original CD-växlare. Det är som så att jag tyckte inte ljudet var helt tillfredsställande, lite "hopp" och liknande på vissa skivor som inte är repiga. Köpte då en Cleaner-CD som jag använt mej av tidigare och det har fungerat mycket bra. La in skivan i växlaren och skulle sätta igång, då visar displayen: NO DISCS ... Mycket märkligt! Då tänkte jag att kanske hade satt in CD-kassetten på fel håll kanske? Försöker trycka ut den, inte ett liv!! Det går alltså inte att få ut själva kassetten ur växlaren helt plötsligt. Hur löser jag detta? Finns det något annat sätt jag kan få ur den? Verkar inte som att det är någon kabel som hänger löst bör tilläggas. Tacksam för snabba svar :) | |
| Inga hjälpsamma själar? Kan tillägga med att inte det räcker att dra ur och sätta i kablarna igen. Vet inte vad som kan vara fel... Fungerade senast i Måndags... | |
|
låter det inget när du trycker på eject knappen heller. I så fall kan ju växlaren ha pajat. |
|
|
Kolla säkring i bagaget ovanför batteriet 30A Monitor,Radio,Video,CDväxlare.Förstärkare,GPS.mottagare/kontrollmodul Är säkringen hel är säkerligen växlaren paj eftersom du hade problem med hackande skivor innan. |
|
| OK, ska kolla den säkringen. Hoppas den inte är paj... Isåfall är det så j-vla dåligt att det inte kan hålla längre på en så pass ny bil! Då blir jag (igen) väldigt besviken på bristande kvalitet. | |
| Men den fungerade just senast i helgen... och även om växlaren inte fungerar så borde man ju iaf kunna trycka ut kassetten? Nåväl, ska försöka hitta den säkringen och byta ut den. Men hur ser jag om den är trasig? Säkringen alltså... | |
|
Det ser du om tråden har smält av och det ser lite missfärgat ut. Finns det ingen garanti kvar, man tycker en växlare borde hålla mer än 5 år i alla fall. Mig veterligen är det inget typfel på BMW s växlare. |
|
| Precis min åsikt. Den bör definitivt hålla mer än så. Det roliga är att växlaren på min gamla e36 gick sönder den också. Även den BMW original !! | |
| Det var säkringen som spökade... Dock så ville inte BMW växlaren "ta emot" cleaner skivan, förmodligen för att det sticker ut en liten borste som ska göra rent lasern men det ville sg inte... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.