|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om någon vet hur stötdämparna sitter upptill? Jag har bytt precis allt i framvagnen (tryckstag, länkarmar, komplett styrstag, pendelstag) och allt det känns naturligtvis väldigt tajt och fint. MEN ändå finns det något som kan slamra/slå till - främst när man kör lite fortare ner för en trottoarkant, eller över ett gupp. Även i vissa snabba ojämnheter i vägen. Kan det finnas någon bussning till stötdämparna som är möjlig att byta? Nertill sitter ju dämparna totalt fastklämda med övriga "hjulgrejset", men upptill har jag ingen aning om hur det är? | |
|
Kolla mitt svar i länken: Länk det tror jag på. men det finns även en lagring i uppkant som skulle kunna glappa. /Mats J |
|
| Mycket bra info! Har även pratat med min bmw verkstad i morse, och dom säger samma som du. Kan vara dämparna (troligast) men även lagringen. Dämparna kostar väl en 7000 kr/st så det får vänta (har kostat på nog för ett tag framöver nu). Däremot ska dom få kolla hur lagringarna ser ut. HOPPAS det bara är det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.