|
|
|
|---|---|
|
Hej, En vän till mig är sugen på att köpa en 320iM Touring -03. En ägare, svensksåld och har rullat knappt 10kmil. Utrustad med metallic, M-sportpaket II, hifi, komfortpaket, xenon, skapliga vinterhjul på plåtfälg. Vad tycker ni man bör betala för den? Tar också gärna emot input från någon som köpt/sålt en motsvarande bil nyligen Tacksam för svar! | |
|
Det stora utbudet gör att kontantpriset privat bör ligga runt 150, helst något lägre. Köp billigt och sälj dyrt! (Självklart vill ju säljaren ha så mycket som möjligt. Utbudet hos bilhandlarna är stort vilket gör att prutmånen är stor utan byte. Så vad är alternativet för en säljare?) Länk |
|
|
Se länk längre ner på sidan.Han fick 190´för sin.6000 mil,annars samma utr. Skulle gissa på runt 170´om en gått 10.000 mil |
|
|
Tror också på mer än 150' för bilar med M-paketet är fortfarande betydligt attraktivare och priserna på dessa i Tyskland är långt i från låga. 160-165' i slutpris skulle jag gissa på. ___ //Ulf |
|
| Privat 155 000-165 000 kr. Tycker dock att fina E46 320i Touring med M-sport paket II verkar försvinna väldigt fort. Pratade med BMW Göteborg och dom hinner knappt in hos dom förrens dom är sålda igen. | |
|
Enligt Bilpriser.se: Köppris 180 100 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 156 000-168 000 kr Uppskattat pris vid köp av privatperson. / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
160-165 000:- tycker jag är rimligt. Det är som sagt en attraktiv modell. Litet minus för det relativt höga miltalet, men stort plus för M-paket. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Sålde min för ett par veckor sedan.Fick 190´ inkl v-däck.Är stort sug efter kombibilar med M-paket,så det är bara att öppna plånboken annars kommer någon annan före.Skulle tippa att för 170´så säljs den inom ett par veckor om den är fin.Liten varning dock för miltalet,men mer än 20´borde inte knappa 4000 mil göra. Enligt bilpriser.se,skulle min säljas för 180´vid privat köp.För det priset skulle jag kunna sälja 20 st ;-) Fd. E46 fantast.Har haft 11 st.Större familj=E39 |
|
|
Tack för de snabba och koncisa svaren! Då vet jag ungefär vad som känns rimligt att betala. Tyckte själv att drygt 150kkr borde vara rimligt, mest pga psykologin kring milen, men ville testa vad panelen tyckte. Just M-sport bilarna är ju lite speciella och särskilt eftertraktade. |
|
|
Jojje, milskräcken lämnar spår i plånboken mao...:) |
|
|
>>Jojje, jag tror att du "tippar" ganska fel med hur lättsåld en 320M Touring -03 med 10 000 mil på mätaren är. För stämmer det du säger så skulle den bil jag länkar till varit såld "long time ago"!! (utgår man från ditt tips på ett par veckor så kan man säga att du har 100% fel för nu har det gått dubbelt så lång tid!) Eller är den för risig tycker du? eller är den för högt prissatt? Länk |
|
| Sorry Jojje jag räknade fel. Annons ut 22 april idag är det 15 juni så det närmar sig 292% fel. | |
| Han skrev att han tippar att den säljs inom ett par veckor. Inte att den gör det! Har du titttat på bilen länkat till , vet du hur den ser ut? Kanske finns en orsak till att den inte är såld. Hur ska man se om den är risig på en bild????????Har du inga mer konkreta inlägg att komma med så låt bli. | |
|
TWR837 är inbytt till Theanders bil i Lund 30/5, så den är knappast till salu av Jakob längre, varför han bytte in den vet jag inte, men många tycker det är jobbigt att sälja sina bilar på egen hand, det är mycket svårt att via en annons säga om en bilmodell är svårsåld, ägaren kanske är svår att nå, inte är helt säker på att han vill sälja eller så är annonsen inte borttagen som i detta fall. TWR är tillverkade i nov-02 och bör därför värderas lägre än en 03: a byggd 2003, hur mycket är nästa fråga. Mvh Stephan |
|
|
Kuai< Vet inte vad du hade för betyg i matte men mer än 100% fel kan man inte ha.Att det tagit 292% längre tid än vad jag TIPPADE är en helt annan sak.Håll dig till utgångsfrågan istället för att kommenter andras inlägg. Nog om den saken. Fd. E46 fantast.Har haft 11 st.Större familj=E39 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.