|
|
|
|---|---|
|
hejsan! ska få hjälp med att lacka mina stötfångare i samma färg som bilen men då får jag lov att göra förarbetet själv. Bilen jag har är en Bmw 320I 93 mauritusblå. Det tipset jag fick av lackeraren var att jag skulle använda 500 papper att slipa med. vad jag förstått så kan det finnas stenskott som knappt e märkbara men som blir synliga när man lackar om man inte är tillräckligt noga. 1. Rengöra noga med thinner innan slipning? 2. vad ska man använda för spackel vid stenskotten? 3. ska man slipa för hand eller med maskin för bästa resultat? 4. vad mer ska jag tänka på? //Tomas | |
|
För att få besta resultat , köp det bästa å dyraste. |
|
|
Torka av den med lite thinner är alltid bra. jag brukar alltid slipa ned med 400 papper. är det mindre revor eller annat spackla jag igen dem med finspackel också. efter det sprutar jag med en bra filler som funkar. sedan våtslipa jag ned med 600 eller finare. sen lämna jag in mina saker. Alltid blivit kanon och dom har alltid vart nöjda med mitt förarbete. man spar ju klart pengar också. |
|
| ok, du har inte möjligtvis nån bild på dina arbeten? varför är det bra att våtslipa det sista man gör? är det för att få bort allt damm osv eller? | |
|
vill ju får en fin yta. Utan att sliprepor o annat ska synas efter att du lagt lacken. dock inga bilder. men underarbetet är ju väldigt viktigt. Sedan läste jag i en annan tråd som du skrev i. personligen hade jag inte lackat det själv om du inte känner till någon väldigt duktig. För det mesta blir aldrig en garagelack lika bra som en redig sådan med lackbox och duktiga lackerare. du har ju sparat halva pengen med att göra grovjobbet. kan dte vara kul att får slutresultatet bra med. Nu är det ju inte alla lackfirmor som gillar att man lämna in sakerna förgjort alltid då d inte kan lämna garanti på att. men det är ju bara att höra efter. |
|
|
ok tack för svaren STE. slipar själv sedan lämnar jag in den på lackerings firma. /Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.