AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.355

Tips på färdväg i Danmark?

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Hej!

Nästa vecka ska jag och en kompis göra en kort roadtrip till Danmark mellan tisdag och torsdag. Det som är bestämt är att vi tar färjan härifrån Varberg till Grenå och sedan kör längs kusten till Skagen för övernattning. På hemvägen har vi tänkt köra via Köpenhamn och över Öresundsbron. Det jag skulle vilja ha är tips på färdväg däremellan, och gärna förslag på några stopp man bör göra och kanske lämplig stad att övernatta i mellan onsdag och torsdag. Någon fin väg man inte får missa?

/Masten

Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3?
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Hör med Sim Länk han bor som bekant i vårt granand och har säkert koll på läget.

btw, är det Z:an som fått tillstånd att luftas eller blir det cittra?

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Sim här ! :-)

Låter trevligt med roadtrip till Danmark! på väg upp till Skagen finns mycket mycket fin motorväg efter Aalborg, det är en av Danmarks minst trafikerade motorvägar - men man vet alldrig om polisen står och lurar. Så håll igen, fast det är svårt.

När Ni kör från Skagen söderut, kan Ni eventuellt ta "kustvägen" längs västkusten och köra den vägen. Vägen går genom Løkken (som är Danmarks Ibiza - under sommarlovet) (i Løkken kan man även köra med sin bil på stranden;-))

Det är en väldigt fin väg, men en liten omväg också. Övernattning, vad sägs om Århus, Danmarks andra största stad, eller kanske Odense (som ligger på ön Fyn) ?

Odense är en vacker stad, och på den södra delen av Fyn är det mycket vackert.

Om det är natteliv som gäller, istället för natur, är Köpenhamn, Århus, Aalborg det som gäller :-)

Se upp för poliser. Jag har märkt att det är mycket hastighetskontroller just nu!

130 km/t på motorväg, om inget annat står!

Kör försiktigt!

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Andersson: Tyvärr ingen långtur med Z:an, kanske lika bra det med tanke på hur sjukt obekväm den är :) Cittran däremot ska få äran att göra mandomsprovet.

Sim: Tack så mycket! Løkken låter intressant, får nog bli en sväng förbi där på onsdagen.

/Masten

Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Masten:
försök inte med några dåliga undanflykter, När jag och caspar åkte till dig med M:en tyckte jag det var hur bekvämmt som helst. Och 2.8an är ju mer komfort än sport. På lördag ska iaf jag och caspar till Gävleträffen:)

Trevlig resa på dig!

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Så var man då i Skagen. Resan hit gick utan några som helst problem, kom fram vid 18-tiden och fick tillsammans med två kompisar tag på ett rum hos ett trevligt ældre par en bit utanfør centrum. Just nu ær jag på en pub och ska kolla på kvællens fotbollsmatch :)
Det blir dock ingen resa till Køpenhamn, det blir alldeles før långt att køra, tænkte inte på att det ær en massa vatten och elænde i vægen om man ska dit... Imorrn bær det iaf av till Løkken! Vædret har før øvrigt varit riktigt elændigt sen vi kørde av færjan i Grenå (øsregn och åska) men nu har det klarnat upp iaf.

/Masten

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.