AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
903

Vad ska jag kolla extra noga på i morgon när jag ska kika på en m3a?

Visa användare
96
Bagy
Skoda Qodiak -20
Hej

I morgon ska jag kika på en M3 3,0 -94.

Bilen har 22000 på mätaren.

Var in i maj på inspektion för 8000:-
Och ventiljustering i maj också.

Bilens Generator rem bör bytas somma med bromsslangarna. (torra) Är detta dyrt?

Nått som är viktigt att kolla på under huven? Hur ska den kännas på låga resp höga varvtal?

Jag har aldrig kört en M3a.

Jag har ej tillgång till vertyg eller lyft!

Tacksam för svar!

MVH / Andreas Lindgren
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Det viktigaste är ditt intryck av bilens skick, hur den skötts samt om dokumentationen är trovärdig. Läs begagnatguiden!

Jag skulle inte köpa första bästa bil, det finns många på marknaden och det är bra att ha is i magen (har själv gjort misstaget att rusa åstad och köpa fel bil). Ta med en kompis som kan vara skeptisk. Det är farligt med bilaffärer, man kan bli förälskad.

Lycka till!

Don't dream it, drive it
Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
Låga respektive höga varv kan jag säga direkt att på låga varv kan man nästan fundera om det är 286hk eller va de är, man lär upp över 3000 varv för att de verkligen ska hända något. Effekten i en sådan motor ligger ju i de höga varvregistrena så de är inte så konstigt att den känns slö på låga.

Lycka till med affären (kanske)

MVH Mattias
Bagy:

Länk
Visa användare
96
Bagy
Skoda Qodiak -20
Hejsan!

Tretretti: Jag hade is i magen. Det blev ingen affär. För det första så har jag en Audi S6 4,2 Quattro -96 just nu. M3an kändes slöare en den.

Sen var den fin inne i , men dåligt skick på utsidan. Fälgarna var bedrövliga. Men motormässigt var den nog okej, inga missljud eller så. Men är dom så trötta? Varvade 7500 varv på tvåan, tyckte den var slö ändå. Är det v8an som gjort att jag inte kan känna av ?

Ja vet då inte, bra sugen på en m3a iaf.

Ps. Den som vill ha mer info om M3an kan maila mig. lindgrenandreas@hotmail.com.ds

MVH / Andreas
Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
testa nån mer bil, de är inte säkert att den va 100% frisk som du testade. V8 ska dock ha ganska mycket mera grundregister med borde tappa när du varvar motorn uppåt en 700 varv. De borde du känna av ganska så fort.

Jaja, lycka till med köpen.
MVH Mattias
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.