|
|
|
|---|---|
|
Hey Jag har noterat att min hastighetsmätare har 250 km/h som maxmarkering. Är det så på alla 330, bilar som ju hamnar i de trakterna i toppfart? Tidigare bilar har alltid haft gradering långt utöver toppfarten. | |
|
Den är väl spärrad vid 250 km/h, så det behövs ju inte mer. Känns det som ett problem? Kan väl inte vara så jätte ofta du planerar att dra den över 250 km/h (om du tagit bort spärren med chip) |
|
|
Nej, men det känns ovanligt att en bils mätare är inte är längre graderad än bilens topphastighet. Har aldrig sett det tidigare på någon bil. |
|
|
Samma med min 540. Sista strecket är vid 250km/h. Den gamla M535:an däremot är graderad till 260km/h :) ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Mätarfart och "riktig fart" är 2 skilda saker. Mätaren visar uppskattningsvis 260-265 i en 330 när bilen slutar acclerera. Enligt Gps:en gjorde min fd 330Ci 252 km/h med 18" hjul. Även utan "spärr" så skulle bilen inte gå särskilt mycket fortare då man är förhållandevis nära rödmarkeringen vid 250 riktiga km/h Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Min mätare hamnade på 250 på min 325'a när jag maxade, vilket borde vara 240km/h i verklig fart. Det gör väl inget om den passerar 250? Det är väl knappast så att man vill undvika böter/indraget körkort i de farterna... ;) Men visst kan det väl tyckas märkligt att den inte är graderad högre i 330'n eller 540'n. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
| Wendtan - Hur ska en mätare kunna visa mer än 250 när markeringen stannar där, menar du? : ) | |
|
Vad menar du med "stannar" där? Den fortsätter förbi 250 på 330n. Prova själv vetja :) Den kan visa rakt ner med, dvs kl 6 om man så vill och har pulvret o utväxlingen att nå dit. har sett någon ´fim med en överladdad 330 som gör så Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Aha, du menar såååååå : ) Nåja, nu gällde det ju själva markeringen, inte nålens möjliga rörelseomfång. Det är lite svårt att få ett precist hum om hastigheten när nålen passerar sista 250-markeringen vidare mot okänd mark, tycker jag. Som sagt - ursprungsfrågan var om 330:n som standard har en mätare som "stannar" på 250 km/h vilket jag uppfattat som ovanligt med tanke på att toppfarten ligger där. Nu vet jag att det alltså är så. Tack så mycket. |
|
|
Kolla denna länken, den visar 0-260 med en 330i e46, jag har gjort likadant med min, då var gps farten 253 km/h, upplevelsen var precis som i videon. Länk |
|
|
När jag köper en 330 ska jag också åka runt med radion på så högt att jag inte hör motorn. Absolut. Inget att lyssna på. Sicken stolle ... |
|
|
min 320 har en toppmarkering på 260 km/h och det ska till väldigt mycket medvind för att komma upp i de farterna med denna bil...(lite roligt då en kompis till mig har en Mustang GT-04 och hans toppmarkering går "bara" till 240 km/h, känns kanske som om det skulle vara tvärtom med våra bilar, men jag klagar inte) :-) |
|
|
Hej Dewa Håller med dig om att bästa musiken står motorn för, jag hade i alla fall inte radion på, men i övrigt så var upplevelsen som i videon, dvs, den står på rätt bra hela vägen, när mätaren står i botten så fortsätter varvtalet att öka något till... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.