AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
8.766

"Nanoeffekt" Framtidens bilvård!?

Sida 3 av 3
porta
Aquapel är inte i samma division, och även jag har hört om samma problem som du berättar om.
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Nanoman:
Om så inte är fallet ber jag om ursäkt.

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Enligt ett lång tids test av DN så kunden man inte se eller märka någon skillnad på den ena sidan av bilen som hade nano. Den enda skillnaden var att på framrutan var det bättre sikt och att dropparna försvann lättare vid regn etc.

Men som sagt ingen skillnad vid tvättning av bilens andra ytor, testet gjordes på en Toyta 05 användes under 6mån i alla väder.

källa:Dagens Nyheter
Såg effekten av nanobehandling på hannover-mässan i fjol. Såklart var det svårt att få en uppfattning om hur bra lacken stod emot smuts just då (krävs ju ett bra tag innan man kan se effekten) men själva tekniken demades och det var bland det coolast jag sett. Tex så tvättades en ylletröja i tvättmaskin tillsammans med en kapsel nanomedel för textilier. Ylletröjan blev efter torkning som gore-tex :) Vattnet bara rann av. Samma princip gäller på bilglasrutor...

Finns bilder på liknande Länk

Om man kan kommersialiera nanotekniken och få förtroende så är detta absolut framtidens bilvård.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kikade på polernisses silverfärgade 528 för ett tag sen och noterade ingen sensation. Hans kommentar var, det där tröttnade jag på...
Vax eller ett seriöst lackskydd det är det som gäller.
Mvh
Asken
Härdad men öppensinnad:)
Det bekräftar ju bara vad jag skrev i denna artikeln ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Tack för länktipset!

By the way, min svärfarsa har tjackat tcnanos produkt för BÅT (skrov) nu. Ska tydligen funka på samma sätt som för bil. Såg också ett nanomedel på sko-affären i helgen :-) Där finns nog också en framtid.
sl
2
sledge_
BMW Z3 2.8 -97
Om man nu ska prova någon nano-produkt för lacken, vilken är bäst?
Tcnano Billack Easy2use och Billack nanoformering?

Vilka har ni andra provat?

Erfarenheter?
sledge:
Jag köpte Billack..alltså inte easy2use. Vad är skillnaden? Tyckte den vanliga var rätt easy to use ändå..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.