|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
porta |
Polernisse: Vilke var det andra skyddet och har du andra erfarenheter av det? |
| Porta: Det är en Meguairsprodukt som jag jobbar med på bilar som inte kan tillgodose sig en DITECbehandling. Restan av bilen är DITECbehandlad. Så nu får vi se, spontant tycker jag det var lite knepigt med den lilla nanosprayflaskan att veta att det spreds ett jämnt lager över ytan. Men vi får se hur det ter sig. Mvh /Jörgen | |
porta |
Okej, men vilken meguiarsprodukt? MG26, MG20, MG21 eller ngn annan? |
|
Köpte tcnano på micro i dag. Provade lite på bakluckan och det bliv fin fint. Men den tog inte bort allt skit i lacken när man gnuggade förhand. Vad ska man använda för att få lacken ren och slät innan man går på med tcnano? Är sugen på en polermaskin från rusta, Och såg att de fanns en hel del att läsa om den här på forumet =) M635 forever hur mycket medel gick det åt för dig när du fixade 635:an ?? |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Blomman! Jag använde ca halva flaskan med polish, och 3/4 av förseglingen. MVH Patrik |
porta |
Antar att du bara köpte förseglingen och den har 0 rengöringsförmåga. Köp dig en cleaner av ngt slag. Maskinen från rusta är bra och billig. |
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Resten hamnade i groggen,så blev jag len o go på kvällen. ;-) MVH Patrik |
Vilken maskin från Rusta menar du? Provade en maskin från Jula nyligen,den som kostar 499:-. Och den..... sög hej vilt!! Usch! MVH Patrik |
|
Lät som en dunder grogg de där =) De var den berömda "Bruksbo Powertools polermaskin 2 X 95 MM" På hela 3200 varv/min och en tjänstevikt på 2,7 kg för 399 riksdaler =) Misstänker att den här maskinen inte heller är nått bli stålt över. Posta: Köpte Clean & Polish och lackförsegling i en förpakning för 299 Ja jag måste ha nån cleaner men vet inte vilken, har du nått bra tips på en bra cleaner ? |
|
Polernisse! Kommit fram till nått ännu? MVH Patrik |
| M635: Mjaa..spolade av bilen som hastigast i fredags och kunde konstatera att den ytan som "Nano-behandlats" inte hade samma glatta och lättvättade yta som resten av bilen. Får gå ett tag till nu med lite olika tvättprocedurer så blir det ett utlåtande efter sommaren. Mvh /J.Sandell | |
|
Jörgen: Gott att du har samma uppfattning som jag. Har Nano på halva huven och MG20 på resten av bilen. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Har testat en del nanoprodukter på min bil från Percenta. Jag e helt nöjd. Lätta att jobba med o bra resultat. Som med allt annat så är ju förarbetet viktigt för slutresultatet Tänk rätt, bli positiv! |
|
|
Nanoman: Alltid trevligt med helt nya personer som kommer och gör reklam för sitt eget företag det första dom gör. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
porta |
TCnano är med i ett test som går att läsa om på stacken: Länk Efter ett par månader så har är den första utvärderingen gjord. En skräll är att MG21 ser ut att bli slagen på fingrarna av Hagmans wintershield, iaf när det gäller motståndskraft mot avfettning. Dock inte förvånad när jag ser att PPS är praktiskt taget oförändrad efter ett par månader och X antal tvättar med avfettning. |
|
Fredrik: Percenta är definitivt inte mitt företag men det kanske lät så. Vill bara säga att oavsett om man använder tcnano eller percentas produkter så är nanobehandling av bilens ytor nå't jag kan rekommendera. Jag behöver iallafall inte inhandla shampo, vax o annat efter behandlingen för att hålla bilen ren o snygg. Kanon tycker jag. Tänk rätt, bli positiv! |
|
|
Jag använde ett nanomedel på vindrutan och det fungerade fantastiskt bra under den återstående tid jag hade bilen. Dvs vindrutetorkarna behövde inte arbeta mycket vid regn. Senare har jag läst en del negativt om den långsiktiga effekten av nanomedel på rutorna på tyska sajter. Mvh Mikael |
|
porta |
mikaelodoris: Kan du berätta vad dem upplevde som negativt? Länka gärna till en sajt också, även fast min tyska inte är den bästa ;-) |
|
Porta: Det blev lite pinsamt när jag kollade upp informatonen eftersom den kritik jag läste främst tycks ha behandlat försegling av vindrutor med medlen Aquapel och Ombrello och inte nanotekniken som sådan. Jag bifogar ändå en länk. I korthet tycks det som om nämnda medel för vissa användare efter ett tag leder till försämringar som ränder efter vindrutetorkare och ngt de kallar "ghosting" Länk Mvh Mikael |
|
|
Som addendum vill jag tillägga att jag var mycket nöjd med den nanobehandling som min bil fick och som jag hade på rutan under några månader innan bilen såldes vidare. Det fungerade fantastikst bra vid regn och jag tror även att insektsliken var lättare att få bort. Mvh Mikael |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.