|
|
|
|---|---|
|
Hej, Ni som har haft 540 några år. Hur mycket har ni lagt ut på reparationer? Hur mycket på service? | |
| Har haft min 540 -94 i snart 2 år. En service med nytt batteri, nya stift, olja mm direkt när jag köpte den för 5600kr. Kollade även oljepumpsbultarna då. Ett år senare inspektion 2 gjordes svart, 3500kr (skulle kosta 4500 med kvitto). Även köpt ett batteri till ca 1000kr, lite nya lister mm efter detta för att snygga till den för kanske 2000kr. Den går som en klocka. Är så himla höjd! Det enda som gått sönder så här långt tror jag är 2 lampor. | |
|
På 3år har jag bytt 3st. impulsgivare, slutsteg till kupefläkten, startbatteri. ca 4000 kr. Jag har bytt olja+filter själv 2ggr ca 2000kr + 1 oljeservice på verkstad 1600 kr. Inga stora utgifter tycker jag på 3 år. |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Här är mina för -98an Länk Mvh, Thomas E "I used to jog but the iscubes kept falling out of my glas." |
| Kävlingepågen, saknar du inte v8an..? | |
|
Har bytt: Generator - ca 10000kr Kylare + remmar och spännhjul - ca 5000kr Luftmassemätare - ca 5000kr (2:a på denna bil) Vattenpump och luftmassemätare är bytta av förra ägaren. Nu måste jag även byta kupéfläkten då den håller på att packa ihop. Det mesta har täckts av garantier. Det enda jag har fått betala för är kylaren och remmarna och jag kommer att få betala kupéfläkten själv. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Hade en 540iAT -00 mellan 2002-12 och 2004-06 och körde drygt 3000 mil (11.500mill till 14.600mil) med den. Utöver service så var den på verkstad två gånger: - Vattenpump - Servopump - Div remmar och annat - Byte av torkarmsfäste/öppningsmekanism på glasrutan bak Ca. 10.500kr - Lysande motorlampa = lambdasond ur funktion - Felsökning samt byta plats på lamdasonder Ca. 800kr Vad servicarna kostade kommer jag inte ihåg men det var inget onormalt. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.