|
|
|
|---|---|
(M) Power to the people |
Hej! Jag undrar hur mycket effekt man förlorar om man sätter en kam från biltema i en 325:a... Och håller den?? Isåfall hur länge?? Kan komma över en sån BILLIGT, men vet inte om jag ska... Lider av knackande ventiler så jag tänkte byta både kan o vipparmar... ---> Livet börjar efter hastighetsspärren! <--- |
|
Problemet med Biltema är ju att det -kan- vara rätt ok grejor och det kan vara kvalificerad sk*t och vilket vet man inte förrän efteråt... Om du ska våga stoppa i en kan därifrån hänger mycket på hur du värderar din motor och om du gör bytet själv och så... det värsta som kan hända om kammen är dålig är att den går av så att ventilerna slås sönder och du åker på en renovering av toppen plus kanske kolvar etc... men det kan också hända att kammen funkar alldeles utmärkt, jag vet inte varifrån de köper sina kammar... Så... du kan ju prova och om du har tur så funkar allting bra, men du gör det ju med motorn som insats... själv hade jag nog hellre kollat med BMW, Mekonomen etc först, det är inte säkert att en kam är så mycket dyrare där... |
|
|
Det finns en kille i Göteborg som importerar delar till BMW..Han skulle ha 3200 för kam+vippor till min 2.3a...minns inte hans mail bara...men någon annan vet säkert...Eller ännu bättre sätt in en köpes annons.... |
|
|
Det finns en gubbe som har ett garage ute i V. Frölunda i GBG som reparerar bilar och importerar delar. Vi tänker säkert på samma gubbe Dawwe, tänkte bara lägga till infon att han finns i Västra Frölunda. Jag kommer inte ihåg vad firman heter, |
|
|
hehe lite tur får man väl ha... har kört på kam och vippor från biltem i 5000 mil. inte det minsta problem! lyfte på ventilkåpan så sent som igår. Allt såg finemang ut därinne! Det ända som låter i min motor är lite slitna spridare, annars helskön motor som nu gåt 25000 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.