AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
8.065

R-däck var hittar jag bra däck till rätt pris?

80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
Hej, kör m3 smgII 03 19" lemans sommar och standard m3 vinter, funderar på att köra bana i sommar, såg på rejsa.nu att de för ett tag sen sålde dunlop r-däck till bra priser, är det någon som NU känner till någonstans de säljer bandäck till rätt priser.

Tacksam för svar
En som jämt brukar ha bra priser på r-däck är wheelbase Länk
Jag brukar själv handla av honom. Prata med martin så kan han garanterat hjälpa dig. Jag kör själv med bridgestone re540s på m3:an vid bankörning, fungerar kanonbra
Jag antar att man kan ha på dem när man kör på vanliga vägar oxå men problemet är väl bara att det slits fort?

Mvh
Det finns bättre anpassade r-däck för gatbruk än re540s skulle jag tro. Dom är ju rätt spårkänsliga och bullrar för mycket för vardagskörning tycker jag.
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Falken Azenis funkar bra och är godkända för gata vad jag har för mig.. Finns väl å på rejsa?

/Daniel
Visa användare
798
ViccoA
Z3M-coupé -99
BMW E36 325 race/cup
Dahlbäck brukar rea varje vinter (inte för att det hjälper dig nu). Sist sålde han 245/40/17 Re540 för runt 600 spänn :P

/// Viktor
Kärran Länk
Mer mos till folket!
Falken Azenis är dock inte ett r-däck, utan ett gat däck med lite r-däcks aktigt gummi.

Dahlbäck har slutat sälja RE540S, därför reade de ut de sista de hade.
RE540S säljs väl iofs inte alls i sverige nu?
ViccoA
På vinter utförsäljningen är dahlbäck billig liksom många andra, köpte själv däck av dahlbäck i vintras. Men när han inte har utförsäljnig är han nästan dubbelt så dyr på re540s jämfört med wheelbase
80
178
80s
Polo 1,4, bilen som inte borde gå fortare än 60...
Tillbaka till frågan, var hittar jag NU dvs sommaren 06 r-däck till korrekta priser, 17" kan jag nog inte få på min bil.
80s
Har du kollat med wheelbase och hade han inget som passade dig?
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
ILiveToRide: Körde en 1:39:9 med en 325:a från 93 på Gotlandring med dom däcken. Dom suger i riktigt bra =)
Jo det vet jag att många säger, och det sa jag inget om;) Men de är tillsammans med Kumho Ecsta MX ett litet mellanting. Tål mer än vanliga "prestanda" däck och håller i bra. Funderade själv på något av dem att ha som enda sett. Men det blev att jag har två sett efter Dunlops erbjudande på rejsa.

Tiden säger inte mig någonting för jag har inte varit där:( Men kanske hjälper någon annan:)
Pe
118
PeOR
IX xDrive50
Genom BMW klubben hittade jag bra priser.

Länk

PeO.
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Ja, om du tänker köra på bana är du kanske redan medlem i BMW Sport Club eller tänker bli det. Då kan du utnyttja den medlemsförmån som BMW Sport Club förhandlat fram, som PeoR länkade till.
Ett annat alternativ är

www.hjulhandla.nu

Gå in där och klicka på Motorsport, därefter Toyo Asfalt.

Du kan också gå in på:

Länk

och få lite mer tips.
Det verkar vara svårt att hitta 19 R-däck? vart kan man hitta sådana?

Mvh
ph
9
phade
530i -01
Bumpar lite och tipsar om Länk

Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
är det någon som ver hur cup-däcken funkar i vått....om man tar det lugnt?
Felixrs2
Ja dom fungerar tyvärr inte bra tycker jag. Om du får upp värme i dom så går det men det är omöjligt i regn tycker jag.
Sist på mantorp så spann jag i 100km/h när jag gav lite gas på 3:an, dock 265.
Om jag inte minns fel så har dom inte fått vidare betyg i våtegenskaper men är det torrt har inte jag kört på något bättre däck förutom slicks
Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
men det går att köra på dom i regn om man tar det lugnt? Då menar jag på gatan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.