|
|
|
|---|---|
| Måste byta dämparna fram.... BMW vill ha ca. 1790+moms/stycket för dämpare till E34 525. Ska man satsa på dessa eller montera Bilstein eller Sachs från Autoexperten eller dyl. Priset verkar lite i överkant... | |
|
Jag gav ca: 1600/st för mina Monroe fram från Mekonomen. Har inget att anmärka på. Detta till E39, men det kan ju inte vara nån större skillnad. /Johan |
|
|
Det beror på vad du vill ha. Mekonomen har från 933kr /st o uppåt o för ett par veckor har jag köpt mina på AD Center ett paket Monroe med dammask för 2451kr. Har ingen länk men dom finns lite överallt. Peter |
|
![]() 13.415 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Satsade själv på Sachs Super Touring gas/olje-dämpare (kostade då 1129:- per styck hos AutoExperten) till min E34 535i -89. Är helnöjd med dem. |
|
Sachs är samma som Boge, som sitter originalmonterat på alla BMW och Alpina. Extremt hög kvalité och originalprestanda - tveklöst mitt val. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Ja, det känns som det inte är mycket att hålla på... Det får bli Sachs från Autoexperten. | |
Juhas 530i |
Sachs ja, har det runt om, bytte de bakersta 5000 mil sedan och nu känns det som om dom börjar ta slut, framvagnen fick en uppgradering med nya casterstagar plus andra stagar plus nya sachs 3 månader sedan, funkar utmärkt änsålänge. Dock sa han som jag vanligtvis köper mina delar ifrån att dom slutat att sälja just SACHS på grund av alla klagomål och kvalitetsproblem. Slutat har han ju gjort, om det har med kvaliten att göra det vet jag inte, men jag tycker att sachs "original" dämpare borde kännas lite tightare efter "bara" 5000 mil. Jag buskör inte men jag kör friskt, d v s lite längre sträckor på inte alltid så fina vägar, snittar runt 140 km/h. Mvh Juha |
Juhas 530i |
Sen så kan jag tillägga att jag haft lite monroe dämpare på mina saabar och dom känns på nåt vis spänstigare än sachsen. Samma körstil. Skål! |
| Håller med Juhas. Jag har dåliga erfarenheter av Sachs dämparna. Jag kör också med Monroe nu, funkar jättebra och de är billiga! Självklart är inte Monroe lika bra som t.ex. Bilstein, men de duger länge. | |
|
Det här med kvalitetsproblem för Sachsdämpare låter väldigt främmande. Firman jag jobbar för säljer VÄLDIGT många Sachs stötdämpare varje år, och reklamationerna är i princip försumbara! Stötdämpare bör kontrolleras/bytas vid cirka 7-10 000 mil, men det är inget ovanligt att en uppsättning Sachs/Boge- dämpare håller det dubbla (dock med nedsatta prestanda, givetvis). Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| Jag köpte härifrån Länk kvalitet vete tusan har bara kört 1000 mil än så länge och dom är ok. Priset var det som fällde mitt avgörande 4 st för 2000:- | |
Ulke |
Bilstein om du skall behålla bilen ett tag till! Den prestandan o komforten de ger gottgör mer än väl prisskillnaden...... //Ulke |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.