AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.340

Rassel / vibrationer instrumentpanel E46

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Hej,
Någonting har börjat skramla i min instrumentpanel eller vid ratten. Det hörs bara vid låga varv och under belastning, typ krypkörning...

Jag har inte lyckats lokalisera ljudet men är 99% säker att det kommer någonstans runt rattstången eller instrumenthuset. Har någon haft någon liknande erfarenhet? En BMW ska väl inte skramla i plasten??? :(

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Visa användare
400
Bamsehalvar
320D -00
524TD -85
jag har lite samma problem...när jag kör normalt och svänger höger så knakar det i något runt rattstången..lixom donkdonkdonk snabbt.?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Nope.. För mig är det plasten någonstans som vibrerar som en gammal Ford eller nåt mot någonting. Jag antar att jag får skruva lös paneler och kolla om det sitter någon skruv lös någonstans.

pe
34
pelz
320i - 06
Har samma i min bil, har uppkommit nu senaste veckorna. Låter precis som det är innanför stereon eller ACC panelen på min.. störande. Har inte orkat riva idet.
Jag har också fått ett skrammel i passagerardörren, det är nästan ännu mer enerverande. Någon som haft liknande skrammel i dörren ?

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Skrammel i dörren har jag hört personer på 46fanatics forum som har haft. Sök på rattle, squeak, creak eller liknande...

Funderar om jag ska riva ner instrumenten i helgen så om någon har gjort det förut och vill lämna tips vore jag väldigt tacksam.

pe
34
pelz
320i - 06
Tack! ska kolla där lite....

Hittar jag nåt i min intrumentbräda som skramlar så postar jag ett svar....

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Man tackar allra ödmjukast! :)

da
527
dallev79
525iM Touring -01
Själv har jag ett mycket irriterande gnissel, som hörs ibland. Kommer helt slumpmässigt verkar det som, mest vid lägre farter dock. Kan inte riktigt lokalisera var det kommer ifrån.
På min E46 318i hörs svagt surrande från den mekaniska förbrukningsmätären... irriterande
Tydligare på vintern när det är kallt inne i bilen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.