|
|
|
|---|---|
|
hejsan! funderar på att lacka mina stötfångare i samma färg som bilen. har en mauritsus blå bmw 320I 93. Frågan är bara om man vågar ge sig på att lacka detta själv? någon av er som gjort det själv? hur vart resultatet? hur gjorde du? ja vet att de flesta här kommer att säga att jag ska lämna iväg det till en riktig lackerare för att få bästa resultat men vore kul om man kunde göra det själv. Har lackat en baklucka tidigare men vet ej hur det är att lacka plast. vi ses väll på bmwträffen i gävle på lördag? =) tacksam för svar //Tomas | |
|
prova lacka själv men då skall du va noga med underarbetet......de är de viktigaste!!!! och köp 2 komponents färg på typ mekonomen den e grymm!!!! köper du färg på BMW så får du en "tunnare" sorts färg och den täcker inte lika bra och är svårarre att få ett bra resultat med! Lycka till! |
|
|
tack för svar. vad ska man slipa med för grovlek på pappret när man slipar på plast? när man slipat ska man sedan köra med plastprimer? sedan grund och sedan lack? /Tomas |
|
|
kör med hyfsat groft papper först sen FINT våtsandpapper och snåla inte på sliptiden!!! sen kan du köra plast primer ......good luck 0739637828 |
|
|
starta med typ 1200 papper, sen kan du jobba uppåt med 1500 och 1800, våtslippapper.. om det behövs kan du ju också ta 800. Beemer, a way of life. |
|
| va kan de annars kosta att lämna in stötfångare fram och bak till en riktig lackerarfirma? //Tomas | |
|
om du lackar "svart" så 1500 st kanske annars 2000-3000:- MVH Lillebrorsan |
|
|
Vita pengar ca 2500:- per del ,billigare om du lämnar in bägge samtidigt och gör grundjobbet själv. Går ju att fixa svarta pengar med de flesta lackerare annars. |
|
| aaaaa "Lille-bror" hann före... =) | |
|
Hm...när jag lämnade iväg vissa grejer "min" lackerare skulle lacka så sa han åt mig att INTE slippa med för fint sandpapper för då skulle lacken fästa sämre...Vet ej vilken grovlek han använder innan lacken läggs men jag skulle bli förvånad om det är finare än 1000... Ett visst rekondproffs här på forumet brukar ju t.o.m våtslipa bilar med 600-papper om jag ej missminner mig (o polera upp efteråt)... |
|
|
har fått tag i en som kunde lacka åt mig. jag får göra förarbetet och slipa. vad behöver jag veta när jag ska slipa? vad ska jag andvända för spackel där det blivit stenskott? glasfiberspackel? /Tomas |
|
| det gäller alltså stötfångarna. | |
|
hoppas de blir bra da!!! Ta god tid på dej med slipningen de är de viktigaste!! MVH Lillebrorsan |
|
| Glasfiberspackel behöver du inte använda för små saker...då räcker vanligt finspackel | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.