|
|
|
|---|---|
|
I samband med en runtinkontroll under huven och klämde jag lite på den övre kylarslangen och noterade att den kändes tom. Öppnade kylarlocket och möttes av detta: Länk Kylarvätskenivån hade sjunkigt så pass att kylarens flänsar kunde ses, men trots detta går tempmätarnålen aldrig förbi mittensträcket. Vid en tidigare rutinkontroll (för ca 100 mil sedan) låg kylarvätskenivån rätt. Jag har bytt följande komponenter i bilens kylsystem under de senaste 1000 milen: * Samtliga slangar till/från kylare, v-pump/motorblock & termostathus * Kylare (inkl. kylarlock med tillhörande ventil) * Termostat (inkl termostathus) * Fläktkoppling Jag kan inte hitta något synligt läckage någonstans, oljan ser ren och fin ut, avgaserna ser normala ut och luften från kupefläkten luktar inte glykol. Någon som har några tips eller ideer? ___ Bilbloggen: Länk | |
|
Hej! Om du har möjlighet att skaffa ett extra kylarlock så kan du borra och montera en bilventil, sedan så pumpar du max 1 bar i systemet. Då brukar de flesta läckor ge sig till känna. En mack eller verkstad har ofta en pump som passar direkt. Mvh Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.