|
|
|
|---|---|
|
Går det att uppdatera Naviskärmen från 4:3 till 16:9 bara genom att byta skärmen eller måste man även byta själva "data" modulen? Tack på förhand | |
|
Det fungerar utmärkt att bara byta skärmen. Men.. om du har TV-modulen kan du får 4:3 bild (alltså du får svarta kanter på sidorna på 16:9 skärmen) Har du ingen tv-modul har du inget problem. Det är bara att byta skärm rakt av. Lycka till mvh Kristian |
|
|
Alf_Von_Sil hej du verkar ha koll på det här..:-) jag har hittat lite olika 4:3 och 16:9 skärmar på ebay.de men idag har jag vanlig proffesional radio med digital klima osv..fungerar det att bara byta där med och alla funktioner fungerar? dock ej tv självklart..samt att jag måste montera cd växlare bak..men utöver det? kanske till och med får fler funktioner? Länk |
|
|
Powerkillen: Där räcker inte att byta rätt av. Det lär behövas dras ett gäng kablar genom bilen samt om du inte har navi i dag så behöver du ju även en navienhet att montera i bakluckan. ___ //Ulf |
|
|
Samt GPS-mottagare mm. ___ //Ulf |
|
|
HMM OKIDOKI..då kanske man får fundera om :-) ha rju en takskärm kan ju koppla navi till den.. tack för svaret hade köpt en annars så då tjänade man in dem pengarna :-) Länk |
|
|
Enligt första inlägget har ju redan en 4:3 skärm? Om du inte har navigation idag, så kan du inte sätta in en 16:9 skärm du kan inte heller sätta in en 4:3 skärm Det du pratar om är en installation en OEM installation som är rätt så stor, men det är möjligt. Kolla här: Länk Mvh Kristian |
|
|
Har ännu en fråga angående navi. Går det lika lätt att uppgradera från den lilla radionavin som bara visa pilar? Anledningen jag frågar är att jag letar efter en nya bil och jag har kommit över en 16:9 skärm som jag skulle vilja använda. tack igen för alla hjälp. |
|
|
Radionavi har en enklare typ av (naviläsare CD) den ser likadan ut som den som finns för 4:3 och 16:9 skärmen men har inte de grafiska elementen i programvaran. Det är också en annan kabelstam till radionavi än till pro. Du kan inte sätta in en skärm och få det att fungera med radionavin. Mvh Kristian |
|
|
Okay tack för svaret |
|
| Om det är en anna kabelstam räcker det inte att byta naviläsare heller eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.