AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.091

hej undrar om de grön eller orange ettiekt på växelådan på min m3-96a?

hej ska byta växelåds olja på min bmw någon som vet om de är grön eller orange ettiket på den o hur var f.. sitter den lappen?=/ tacksam för svar,har en m3 96a??
Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
hej du,

Lappen sitter under bilen på växellådan nånstans. Gör inte som några pack hade gjort på min bil och häll i bakaxelolja i växellådan, den olja är för tjock så de blir mycket högt tryck i växellådan och det gör så att packningen mellan växellåda och kopplingen går åt skogen med följden att olja sipprar in i kopplingen och den börjar slira och ett byte stundar.

Det ska vara någon slags automatlådsolja. Kommer inte ihåg riktigt vad de stod på min bil.

Lycka till!
MVH Mattias
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
atf olja ska ni ha i lådan.
Bl
86
BlastBoy
M3 Coupé -95
Just de, så heter den ju. Mathias har koll på grejerna! =)
pe
554
perf
320xd e91 -09
ATF= Automatic Transmission Fluid. Automatlådsolja.
fasen var under bilen idag å skulle kolla efter orange eller grön lapp måste man skruva borta hela skydds plast höljet för att se en jädra lapp finns de inge andra sätta??
En M3 med 6 växlad låda ska ha ATF olja. Varför inte bara ringa till BMW o fråga dom vilken ATF du ska använda?
Ma
104
Mathias
Bmw 745 iA-02
Ford Mustang Mach 1 -03
Chevrolet Camaro Cab-95
Lappen sitter på lådan, som jag skrev tidigare, du ska ha ATF olja, finns lappen kvar så är den orange annars kanske den är borta, hursom, köp ATF olja o tryck i, det är det du ska ha.
dom sa på bmw att jag skulle kolla efter orange eller grön lapp men hittar ju fasen ingen sådan=( men jag få rocka på de ni säger=)atf olja finns ju i olika tjocklekar=/ju
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.