|
|
|
|---|---|
| hej ska byta växelåds olja på min bmw någon som vet om de är grön eller orange ettiket på den o hur var f.. sitter den lappen?=/ tacksam för svar,har en m3 96a?? | |
|
hej du, Lappen sitter under bilen på växellådan nånstans. Gör inte som några pack hade gjort på min bil och häll i bakaxelolja i växellådan, den olja är för tjock så de blir mycket högt tryck i växellådan och det gör så att packningen mellan växellåda och kopplingen går åt skogen med följden att olja sipprar in i kopplingen och den börjar slira och ett byte stundar. Det ska vara någon slags automatlådsolja. Kommer inte ihåg riktigt vad de stod på min bil. Lycka till! MVH Mattias |
|
| atf olja ska ni ha i lådan. | |
| Just de, så heter den ju. Mathias har koll på grejerna! =) | |
| ATF= Automatic Transmission Fluid. Automatlådsolja. | |
| fasen var under bilen idag å skulle kolla efter orange eller grön lapp måste man skruva borta hela skydds plast höljet för att se en jädra lapp finns de inge andra sätta?? | |
| En M3 med 6 växlad låda ska ha ATF olja. Varför inte bara ringa till BMW o fråga dom vilken ATF du ska använda? | |
| Lappen sitter på lådan, som jag skrev tidigare, du ska ha ATF olja, finns lappen kvar så är den orange annars kanske den är borta, hursom, köp ATF olja o tryck i, det är det du ska ha. | |
| dom sa på bmw att jag skulle kolla efter orange eller grön lapp men hittar ju fasen ingen sådan=( men jag få rocka på de ni säger=)atf olja finns ju i olika tjocklekar=/ju | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.