|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har precis fått hem en nyinhandlad BMW BUSINESS CD RDS som jag tänkte montera in i min 525 -95. Nu till problemet. I bilen satt en originalmonterad bandare, en bavaria c professional. Jag pluggade ur den och pluggade i den nya stereon. Men jag hittar ingen antennkabel att koppla in i stereon. Sitter det en separat radiodel i min bil då lr? Kommer inget ljud i högtalarna, inte heller när jag provar att spela cd-skiva. Som jag har förstått det så har jag det stora ljudsystemet eftersom det sitter diskanter uppe vid A stolpen i dörren. Känner mig lite strandsatt. Kan någon ge mig lite tips? MVH/Per | |
|
Är det inte så att Proffesional har en separat mottagare, dvs inte inbyggd som i din Bussines. Tror det är på det viset. Om du har stora paketete har du väl även en förstärkare/mottagare i skuffen. Blir lite knepigt att stoppa in Bussinesen då. *BAWORAK* |
|
|
Kolla här o jämför: Proffesional (only with HIFI): Länk Bussines: Länk *BAWORAK* |
|
|
Ok, då börjar det klarna... Hur ska jag då gå tillväga för att lösa problemet? Här följer mina spontana tankar: Koppla bort radiodelen i bagaget och dra fram antenn till stereon. Koppla på högtalarkablarna direkt på businesen. Eller behövs det ett nytt externt slutsteg måntro? Driva med lågnivåkonverter då antar jag. För jag kan väl inte använda det originalslutsteg som sitter i bilen tillsammans med business cd rds? RDS-texten upp till kombiinstrumentet är väl bara att glömma nu då antar jag.. Är det ingen som har gjort det här nån gång? Måste va nån som vet smidigaste lösningen. Vill ju inte sätta i bandaren igen :) MVH/Per |
|
|
Nu börjar de bli alldeles för komplicerat för mig, sorry. Men vad menar du med RDS-text i kombiinstrumentet? Stämmer verkligen det? Kan så vara men jag har aldrig hört eller sett ngn E34a som kan få annat i kombiinstrumentet än vad färddatorn kan ge så att säga. Förklara gärna mer. Vad gäller det andra så har ju Bussinesen ett eget slutsteg integrerat dock inte lika fint som det andra du redan har. Så troilgen NEJ du kan inte använda ditt gamla slutsteg/förstärkare med den nya radion. Men att dra radiokable direkt, tja why not? Om du hittar ett uttag för den så... *BAWORAK* |
|
|
Med professional bandaren som satt i så kom det upp rds text i kombiinstrumentet. Jäkligt nice detalj för så pass gammal bil. Ska försöka leta reda på lite kopplingsscheman och se om man kan koppla ihop det här nu.... Tror jag provar att använda stereons inbyggda slutsteg då det som sagt blir knepigt att få business att fungera med hifi paketets förstärkare. tack för dina svar. återkommer med resultat MVH/Per |
|
|
Ja det låter vettigt tycker jag. Lycka till o hör gärna av dig. Intresant det där med RDS-infon på instrumentpanelen. Finns ju inte ens på E39an inte farsans iaf. Men men..E34orna var/är härliga bilar med mycket fint som inte finns idag. *BAWORAK* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.