AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.195

m20b25 med smt6 spridare?

bm
32
bmw.nisse
325iT-89 turbo
jag är nybörjare men mitt första turbo bygge hade jag tänkt skulle bli en m20b25 i en 325iX 86:a jag har inhandlat smt6 och ic jag har ett nytt td04 och är på jakt efter ett till. Jag har en uppsettning bruna spridare som jag inte vet kapasiteten på men jag tror inte dom räcker...
så jag skulle vilja höra från nån som vet vad som behövs för att få en 2,5l bi-turbo att funka!!!
(7,5:1 i komp och O-ringat är jag ute och cyklar?)
mvh/nisse med stavningssvårigheter!

BMWNISSE!
bm
32
bmw.nisse
325iT-89 turbo
jag vet inte om jag luktar illa eller nåt men det verkar ganska dött här...
vem eller vad ska man va för att få hjelp?
en liten komentar skulle pigga upp!
tack på förhand!!!

BMWNISSE!
Jk
128
Jkangas
327i e30

antingen är det ingen som vet eller så orkar dom inte svara på din fråga, för att det är lite overkill att bygga dubbelturbo när man inte byggt nån gång innan alls?

kompet bör du ju sänka. räcker med 8 i komp om du inte ska ladda 2 kg
vad som kommer funka och inte beror ju helt på den effekt du tänkt dej.

själv skulle jag inte skaffa så mycket effekt i en 325ix då drivlinan inte orkar så mycket.

mvh
Jk
128
Jkangas
327i e30

eller så kan du ju SÖKA ??? du hinner gå i pension innan du har läst allt som finns om just turbo på m20
bm
32
bmw.nisse
325iT-89 turbo
men det fins ju folk som kan med iX varför skulle inte jag.
första beror ju inte på att jag aldrig har skruvat...
jag byggde min första is-bil när jag var 13.
sen har jag varit meck åt min ven som åkte 9.28 men med 8 cylindrar.

BMWNISSE!
Jk
128
Jkangas
327i e30

jo men eftersom du aldrig byggt turbo förut menar jag.
E
1.156
E
320 ci cab -04
BMWNisse