|
|
|
|---|---|
| Har eftermonterat servo på en e30 320, men den är alldeles för lätt, som en amerikansk kärra! Vad kan det bero på? Det finns väl ingen utväxling mellan ratten och motorutrymmet? | |
|
nej men jag har oxå uppleft att vissa servon går lettare en andra så jag skulle tippa på att det finns olika starka servo-pumpar... BMWNISSE! |
|
| Okej, men det verkar ju skumt, tog sakerna från en 325 och monterade på 320 det bör ju vara samma. Men jag har en pump till från en e28 520, kanske borde prova! | |
|
gör D 320 pumpar har jag en drös så det borde det finnas nån granne till dej som oxå lyckats sjuta toppar osv d ä bara att fråga runt BMWNISSE! |
|
| Ja alla verkar ha en eller två skräpandes någonstans! :) | |
| har en 318 e30 ja skulle vilja ha servo på då ja har 205`0r på! va kostar de på skroten eller har nån liggandes samt är de klurigt att montera själv? drar de mindre soppa, blir de mindre slitage på styrväxel/leder etc? | |
| Vi bytte motor samtidigt så då var det enkelt att montera servo, det är nog rätt så mkt jobbigare med motorn i. | |
|
Xtracrispy: ja då är de lättare haha! ja ska kolla upp på bildelsbasen va de kostar sen verkstad! återkommer me ca pris,, så dom som fixat de själva kan bli ännu nöjdare ;) |
|
| Vi gav 800:- för allt, slangarna, servopump och själva styrningen, fasiken kommer inte på namnet (hjärnsläpp). Jaja, men del som sätts fast under motorn mellan hjulen | |
| styrväxel/snäcka? | |
|
Den här Länk fast komplett med styrleder |
|
|
d som händer är att det blir mera lettstyrt i övrigt är det nog inga fördelar. det drar mer soppa men om du har en aktiv körstil så merker du nog ingen skilnad... ska du sätta dit servo så är det nog enklast att ta hela skiten från en donator så slipper du småpillet. BMWNISSE! |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.