AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.246

Eisenmann passform?

Tjena! Vet nån ifall det här eisenmann systemet passar till 330ci. Enligt info från personen passar den till e46 318ci-328ci. Nån chans att sätta det på 330n?

P.S. Det är sport sound system, kommer man ångra sig för att man inte satsade på race? E d stor skillnad mellan dom?

Mvh
någon som vet nåt??
Dumt att köpa system som är anpassad för lägre effekt. Risken finns att man stryper motorn.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jag tycker iaf inte att mitt eisenmann race + soundrör låter för mycket, det sakll få låta ännu mera... Så om sportsound är ännu tystare. Men du har ju en 330 och jag en 323 så det är väl nog annorlunda.
Jo men tror ni att den passar och isf blir det några nackdelar eftersom det inte är till 330n? Kan den verkligen strypa motorn, som kaffekatten säger?
Mr
52
MrWeizel
323Ci -00
Det största problemet är väl snarare att 330in har dubbla rör i avgassystemet, medan de modeller det röret är anpassat för har enkelt rör.

Förstår dock inte varför du skall "snåla" och köpa begagnat till en 330, när nytt från t.ex. xerious-racing inte kostar jättemycket direkt.
Hehe, för det första så snålar jag inte, jeg menar varför inte slå till om systemet bara har körts 600mil?? för det andra vill jag kanske prioritera vissa andra saker istället, har trots allt ändå övervägt o köpa race sys. + soundrör men avvaktar lite.
Jag skulle inte köpa det. Dumt att chansa när du inte vet till 100
Jag ska dra iväg en beställning på ett Eisenmann system till xerius-racing imorrn. Killen som jag snackade med rekommenderade racesystemet till 330 med soundpipes. Låter grymt härligt :)
Xerius racing har 10% rabatt på eisenmann fram till på fredag så beställ nu =)
Mr
52
MrWeizel
323Ci -00
Jajaja, sluta snåla och köp nytt ;-) (bara bråkar med dig)

Men som sagt, är du inte helt säker på passformen, och med 10% rabatt, så beställ nytt. Jag är fortfarande lika säker på det med dubbla respektive enkla rör, så det SKALL INTE passa överhuvudtaget.
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Det glömde jag helt bort.. Som MrWeizel säger så är det dubbla rör på 330 och inte ett som på 323,328 så det passar absolut inte :P
Hmm, okidoki ska tänka på det här nu så jag får se om det blir en beställning snart. En grej jag såg på xerius racing var att de hade 2st olika "ljudrör" men det ena kostar 2295 medans det andra ligger på bara 895 spänn? va e d för skillnad mellan dom och vilket skall man ha?? lr ska man ha båda?

Tackar för era svar uppskattar dem verkligen, så även från "kritiker" hehe..
Enkel förklaring. M54 motorn har dubbla rör hela vägen. Så även soundrör. Dvs det billgare soundröret är enkelt och passar M52 maskinerna och "nedåt" Medans de dubbla bara passar M54 320-325-330 from 01.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Men om du kollar på xerius sidan så ser du att "soundröret" för 895 kr har dubbla rör..lr ser jag fel? Rätta mig isf.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.