|
|
|
|---|---|
| Någon som har målat sina bromsok? Undrar om någon kan tipsa om någon snygg och passande färg till oken på en silverrägad 530 e34. | |
|
Jag har lackat mina med svart hammarlack,tycker det blev mycket bra. /Whalle |
|
|
På min o tjejens bil (Clio 1.6Si) har jag målat med Biltemas zinkfärg o det ser fint ut. Ser ut som nya! /Peter |
|
| Lackade med silvrig hammarlack på min svarta bil, får se hur bra det håller. | |
|
Brinner inte hammarlacken upp för er? Jag har annvänt blandade "värmetåliga" lacker men det har alltid blivit fjasko och färgen har bränts upp |
|
|
Hammarlacken har funkat bra för mig.Har haft det på 3 st bilar. Den har inte brunnit upp för mig.Jag är väl inte så gasglad det är kanske därför färgen håller,mina bromsar blir väl sällan riktigt heta. /Whalle |
|
|
Foliatec's bromsoksfärg har jag på min celica, aldrig hört talas om någon som haft problem med den färgen. 2-komponents. Länk |
|
HZRobban |
Whalle, eller så hänger du inte på bromsen allt för ofta :) |
|
För svenssonkörning funkar det med hammarlack. Om du har racingambitioner brinner den upp på framoken. Foliatecs 2.komponetsfärg är rätt tålig. Kan rekommenderas, om du ska bromsa hårt. |
|
|
Med normalkörning resp bromsning funkar hammarlack utmärkt. Ska man hänga på bromsen får man nog ha värmetålig färg. /Whalle |
|
|
Jag har jämt kört med biltemas vanliga sprayfärg+klarlack, funkar perfekt, har hållt hittils i typ 5000mil utan att bli bränd, normal körning dock, ej bana Seastreams Garage -no compromises Länk |
|
| Jag har målat mina med guldfärgad fälglack, håller bra,lagom diskret | |
|
Har en 540 chippad och kör hårt, slitsade skivor. Vilken färg rekomenderas då? beemoholist |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.