|
|
|
|---|---|
|
Råkade släppa kopplingen för fort och för ofta, så till slut sa de krash.. nu sitter ja i skiten utan bakaxel.. har snart ringt till varenda person i sverige utan resulat. har fått tag i en klump från en 318-87:a är der samma utväxling i den? och om inte, kommer de att bli mkt skillnad och åt vilket håll isf? Simon | |
| ingen som har en aning eller? skulle vara bra att veta ganska fort. | |
|
För det första så är det väl ingen diffbroms på en klump från 318....men det kanske du visste ändå......eller är det jag som har fel :) Jag hade letat efter en klump från en 323 istället,märkte tydlig skillnad nu när jag lånade lillbrorsans 320ik och jag tyckte den varvade så mycket i höga hastigheter gämfört med min 323. |
|
| de har ja ingen aning om.. hehe är inte så haj på de här! men vad jag hört när ja ringt runt så ska de vara exakt samma klump på 320 och 323.. men ja vet inte.. så jäkla svårt å få tag i verkar de som.. ingen som vet var de finns nån till övers i sundsvalls området eller? | |
|
Det kanske du har rätt i,det kan ju kanske vara olika växellådor som gör att jag uppfattar det så. |
|
|
lugna er det finns en hel drös med utväxlingar och är det så att du som jag tycker om att köra "hårt" så är det betydligt mycket rolgare med en typ 4,27:1 med lamelldiff jag har en om du är intreserad annars om du vill ha lågt varv på motorvägen så ska du vända dig till en 325... jag finns i nyköping! BMWNISSE! |
|
| bmw.nisse: sundsvall - nyköping = 47,6 mil.. ganska långt de.. hur mkt ska du ha för den isf då? | |
|
318 och 320 har likadan diff. 323 har den större varianten. 320i 88 och uppåt har 4.10:1 i slutväxel. Stor skillnad mot 323i 83-83 som hade 3.23 och 85-86 3.46. De har samma utväxling i lådan. 320i 86 har 3.64 eller 3.91 och lika så för 318i med M10 (bl.a 87). 325i har i samma område också. |
|
| Tack för informationen,bra att veta | |
|
Hmm 95,2mil... tänkte jag inte på o den väger lite så det är sellan gratis att skicka! BMWNISSE! |
|
|
Bmwnisse är det den lilla klumpen med spärr du har? Om isf maila till mig på bmw_m535i@hotmail.com |
|
| mjo.. tar å köper en klump från en 318 nu ja.. 1000:-... hoppas den passar.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.