AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
693

Passar färddator?

Hej! Undrar lite över om någon vet vilka färddatorer som passar min bmw m3 -94 just nu sitter det en 11-knappars färddator i. Är det några skillnader på t.e.x. 325:ans mot m3:ans färddator?/ Mvh David
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Nej, det är samma i alla E36, bara olika. Jag menar, en 11 knappars är samma i alla E36 som har 11 knappars.

Däremot, vill du ha största måste du dra lite kabel, ingen märkvärdig operation, rör sig om 1-2 timmar max, och du behöver 1 till kontaktstycke, hittar du inte det andra vita går det lika bra med ett till svart som du skär av en liten bit på så passar det ändå.

Jag har bytt från minsta möjliga färddator i min (utan cc), men har nu 18 knappars med styrning från blinkersspak och check control, allt funkar fin fint.

Check Controlen tog lite tid då det inte fanns NÅGON info om det på hela webben, fick läsa lite el-schema, men total arbetstid (inkl räkna ut allt) runt 1 dag..

ma
597
magican
E36 328 Coupe
How to -> Länk

Check Control eftermontering har jag gjort en guide till om du är intresserad senare.
Tack för svaren, men det jag undrar igentligen är om jag kan plugga in stora färddatorn med en kabel och få de värden som jag hade innan? alltså ej fler funktioner behöver jag ej. Eller måste jag sätta i båda kablarna och utnyttja alla funktionerna? Hoppas någon fattar vad jag menar;)/Mvh David
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Såhär är det..

Den stora har 2 kontaktstycken, vi kallar dom för A och B för enkelhetes skull.

Du har bara kontaktstycke A, i denna finns ström, temp givare, osv.

Den stora har ström i kontaktstycke B.

Slutsats: Du M Å S T E sätta in kontaktstycke B och flytta över strömmen och lite annat.

Men ja, gör du bara det så kommer temp funka och klocka, men inte dom andra funk.

Over and out.

(Vilka pinnar som ska flyttas står i guide jag länka till)

Okey! tack så mycket för upplysningen! Någon som har en 11-knappars färddator att sälja?/David
ma
597
magican
E36 328 Coupe
Gå på skroten och leta, i Lycksele (stor skrot) såg jag 3 st som satt i bilarna, dom som har haft stora var så klart borta.

Du har ju redan en 11 knappars?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.