AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
3.979

skinn vård !

alex_328
Mitt skinn i bilen på sidorna är lite slitet . dvs "spickor" men inte så att det har gått sönder om ni förstår vad jag menar ..

Undrar om det finns något bra medel för att fylla i dess o döja o dem o smörja upp skinnet i bilen ..

Pratade med en kille på bmw idag och dem har prudukter för att göra rent skinner men inget som man får bort "sprikorna med "

förra ägarn vad ganska "kraftig " .. så det är jue lite slitet .

Fick ett tips sav en vänn att andvända svart skokräm.. m.m för att kunna dörlja det någon som privat ?

Och en allmän fråga till er andra vad andvänder ni för att fräsha upp instrument panelen "borden " .. i bilen ?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
BMWs skinnmedel kolla min dagbok för 850an under uppdaterat så hittar du artikelnumren. Meguiar 40 på all plast och gummi uton pedaler ratt vxlspak mm. Finns på meguiars.se bla. Torka först rent med en fuktad trasa som du sköljer i en hink m varmt vatten och diskmedel så blir det ordentligt rent först. Torka pedaler m lite fönsterputs och papper så blir de som nya.
Kolla under Gör-det-själv till vänster för bilvårdstips.
Mvh
Asken

alex_328
Alsken vart hittar jag din dakbok ?
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Länk

Såg denna tråden och blev lite nyfiken.. provade faktiskt nivea kräm som rekomenderas, och bleb positivt överaskad... skinnet blev väldigt mjuk och fint.. kändes faktiskt bättre än en efter en behandling med BMW:s medel.
Passar ju extra bra om din skinnklädsel är lite torr och vanskött som de låter som.

BMW CS #5139
alex_328
Leather master ! enda rätta ! Fungerar kanon sätena blir som nya !

pris 250 kr för rengörning och för inpregnering .

värt varje krona ..

10 poäng för leather master
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Jag har använt svart läderfärg för de slitna ytorna och sedan skinnfett som man använder till skinnjackor och skor,innan använde jag ett skinnrengöringsmedel från BMW.
Kolla in resultatet på länken undertill: M635:an

MVH Patrik
alex_328
Leather master ! Följ anvisningar + Nivea cream ( efer berhandling 60 min ) = super :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.