AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
564

Garantireparationer på E-39

he
221
henrico
318i touring -02 (E46)
Frågan har diskuterats här och var tidigare, men någon som har den kompletta översikten över vilka garantireparationer som kan utföras på E-39 modellen och vilka krav som ställs (max antal mil eller ålder etc.)?

mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Rost i bagageluckan (Touring). Luckan byts på goodwill oavsett ålder, miltal eller var den är såld. Än så länge. Rost i tanklocket ska vara samma som ovan.

Byte av ABS-givare byts i regel på svensksålda E39:or, går på Europlusgaranti. Gäller även tyskimporterade bilar med Europlus.

Det är vad jag vet.

Micke
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Detta är ett bekymmer som jag försökt att belysa tidigare utan något större intresse. pga att verkstäderna i Sverige beter sig helt olika mot oss
BMW-ägare vissa vill inte ens erkänna att de hört talas om något som goodwill och garantireperationer utan en massa tjat och tjafs.
Därför vore det bra med en sammanställning var och hur
garantirepen. blivit utförda under vilka förhållanden
ersättningsnivåer och vilka åtgärder som faller in under det begreppet, vilka verkstäder som verkligen bryr sig om och har koll, så det fanns en referens att vila sig emot.Men det är ju ett jättejobb.
Detta problem belystes visst i Trafikmag.om hur olika
återkallningar och informationer sköttes.Saab var visst rätt så duktiga på det fick jag för mig.

MVH
Hasso
In
504
Ingo
320d -13
X5 M-sport -15
McLaren 570s -16
Jag håller med Hasso fullständigt, det vore kanon. Jag har tjafsat en heldel.
Hasson, jag har fixat dina grejer men inte fått arslet ur vangnen å postat !

Mvh Ingo E39 nu med 17" vinterdäck.
J.B
Jag ställde en fråga till Svenska BMW om rost på bagage luckan på min 96-a , som svar fick jag att garanti tiden hadde gått ut och därvid ingen åtgärd (surt sa räven)

J.B
Visa användare
274
Tobias Vikberg
525 dATM - 11
Mig veteligen är det förlängd garanti på ABS/ASC-givarna och termostaten till 3 år. Dessa bekymmer har jag haft på min 523-00.

Men jag vet att VAG-bilarna (Audi, Golf & Passat) har 15.000 mil på framvagnsdetaljerna. Någon som vet om BMW har det också?

MVH Tobias
Fl
44
Fleshy J
320i -95
det stämmer att garantin är förlängd på ABS/ASC givarna. vi har haft en del problem med dem på våran 523 -00. vi har även problem med att batteriet ladddar ur ibland. det har aldrig varit nåt tjafs med våran BMW-handlare om garantier på nåt. de har dock inte hittat felet med batteriet än.
To
33
Torparn
528i Touring -97
BMW (Auto-Lo) i Västerås fixade till min lysande airbaglampa på min 528iT -97:a på goodwill. Snyggt gjort av dem på en 5 år gammal bil!

Stabilt.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Torparn:Vad fixade dom släckningen av lampan eller
kontakten i stolen?

GLAD PÅSK !!
MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.