|
|
|
|---|---|
|
Hej bmw fantaster! Som rubrik lyder så har jag en skakande ratt vid inbromsning.. Den skakar häftigt även när man kör fort och kör i ett gupp eller dyligt. Är vägen lite spårig så får bilen en tendens att skaka lite.. Jag hittar inga bussningar som är glapp. varken spindelled eller krängningshämnare. Dock så hittar jag ett glapp om jag ställer mig med magen mot framskärmen tar tag i fälgen och drar upp mot mitt huvud.. Ett ganska så stort ett. Jag förmodar att det är stötdämparen som glappar, eftersom topplagringen inte rör sig.. "OBS" Jag har även sökt och testat lite men inte hittat något konkret som stämmer på mitt problem.. "OBS" MVH Fredrik Mehlin | |
| Skeva bromsskivor kan ge upphov till skakningar i ratten vid inbromsning. Jag har samma problem fast med nya bromsskivor så i mitt fall ligger det nog på alla glappa stag och trasiga bustningar :) | |
| Mina skivor är relativt raka.. Inte spikraka men inget som kan ge upphov till sånnahär skakningar i ratten.. Jag bytte en skiva fram som jag tyckte var lite mycket skev.. Men skakningarna fortsätter :) | |
|
Vad menar du med att dom är relativt raka men inte spikraka? är dom inte raka så är dom skreva. Minsta skevhet kan ge stora skakningar, byt båda för säkerhetsskull. |
|
| Den nya var lika skev som den gamla.. Uttryckte mig lite dåligt | |
| ballansera dina fälgar gör en framvagnsinställning och kolla så att skivorna är 100 procent raka... så ska det nog gå som på rälls igen | |
|
Men om fälgarna är skev så har det väl ingen betydelse vid just inbromsning? Fälgen kan omöjligt bli mer skev när man bromsar.. Skivorna är såpass raka som dom ska vara. Omöjligt att ha en skiva som är 100% rak.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.