|
|
|
|---|---|
| tja... ja har en 740 som inte ville starta häromdagen...men innan han inte ville starta så gick den hur bra som helst...sen när den hade stått typ en halvtimme så ville de inte starta sen...nån som vet n`åt? | |
|
ventillyftarna har hängt sig. Låt den mala på startmotorn ett tag så ska du se att den går i gång. Inte ett helt ovanligt fel p M60. Tål inte att köras korta sträckor på ett par minuter :-) |
|
| han får ju inget bränsle.. | |
|
Vibilägare: ??????? Ventillyftarna hängt sig? Jag kör 5 min till jobbet varje dag med min 740 (ja, jag vet, jag borde cykla...) men de har never hängt sig, på en endaste M60 jag haft, o hur skulle de kunna det? Det skulle betyda att det är så mycket koxavlagringar att det inte ens skulle finnas möjlighet att fylla upp dem med olja alls, men fastna? nej, aldrig...möjligen om man kört på ÖB:s Goth-olja i 5000 mil... 85_jocke: Byt bränslefilter (200:-) o lyssna om soppapumpen surrar, till att börja med. Lycka till! Mvh Anders BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
Ventilllyftare/tryckare kan 'hänga' sig, det blir på nått vis överfulla med olja och kompressionen försvinner. Hel mysko. Testa att bygla reläet till soppapumpen och se om det kommer någon soppa i slangen. //Magnus |
|
|
Sätter en femma på pumpen,som inte har bmw kvalitet längre. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Jaså minsann...där ser man! Man lär sig nåt nytt varje dag, på detta eminenta forum :-) Jag tror Dig 944, jag har bara aldrig nånsinn varit med om det, utom EN gång, på en tokslut VW Kleinbus 112i....men den räknas ju knappt, för så slut var den... :-( BMW - Du mein einzig Licht. Die Rose hat nicht,was an Farb und Schein wie Sie,mein Bayrische Mädel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.