|
|
|
|---|---|
|
HEJ JAG HADE TÄNKT ATT BYTA KOFÅNGARE FRAM TILL E34 TÄNKTE OM NÅGON HAR TIPS HUR MAN FÅR FAST DEN IGEN HUR FÄTENA SITTER OSV.... 525 1993 SEDAN | |
|
Originalstötisen e lätt att få bort. Bakom "stötlisterna" på kofångaren sitter 4st 17mm muttrar, lossa dessa. Lossa sedan 8mm skruven inne i hjulhusets främre nedersta del som håller ett "stänkskydd" på plats, vik undan stänksyddet. Vrid sedan de 2 "palstfästena" på sidan (oxå bakom stötlisterna) 90grader med en platt mejsel (går bara o vrida åt ett håll om ja minns rätt). Innan du lyfter av kofångaren så koppla loss dimljusens kontakter, komtakten till yttertempgivaren o glöm inte att plocka loss lyktspolningens pump från dessa tank så den kan följa med stötisen ut (mycket smartare o enklare än att lossa slangklämmorna). Skall du sedan montera en ickeoriginal stötis så brukar det bli lite "strul", manual borde medfölja |
|
|
tag bort listen som löper längs fågnaren, vid sidan om regplåten, så ser du bultar som den är fäst med. på sidan av bilen vilar fångaren i skenor, så när du lossat bultarna på framsidan så är det bara att dra rakt ut. när du lossat kofångaren så får du göra följande: om du har spolarmunstycken på kofångaren så får du även lossa slangarna till dessa. elkontakter till dimljusen ska också lossas. det var nog allt tror jag, ganska enkel procedur men när du monterar den nya så kan det vara en fördel att ha hjälp av en kompis så ni kan juster fångeren i skenorna på sidan på var sin sida. |
|
| du han före, ;( | |
|
tack för svaret jätte bussigt jag hade en icke orginal styling front o den har ja tatt bort .så jag ska montera en orginal hade ja tänkt , är det någonm som är intresserad av min front spolier so hojta till.titta på länken Länk |
|
|
Nä men titta,min gammla pärla :) Den fronten sitter fast med dom vanliga orginalfästerna,är flyttade från orginalfronten... |
|
|
tjena är det du här hehe ja håller ju på med din gamla pärla nu hehhe fast det är just detta med tid den finns aldrig o sen stålar då. ja skulle ju behöva lacka hela bilen igentligen men det finns inga pengar till det. sen är ja sugen på andra fälgar. |
|
|
Jo,den skulle faktiskt behöva en hellack,jag hade planerat att göra de,men de är nästan inte värt om man inte ska ha bilen kvar väldigt länge.. Men om du ska ha ett par fälgar så ska du ju absolut ha kvar sänkningen. |
|
| ja satsen blir nog kvar ett jäkla jobb att bytta dom, men jag vet inte riktigt än hur länge den blir kvar bilen kanske byter till en touring efter sommarn.sugen på en 520 touring | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.