|
|
|
|---|---|
| Jag har en tid haft troligen ett lager ljud från klima kompressorn. Men nu låter det för mycket, men den kyler mycket bra. Vad gör man ? Byta hela kopressorn eller kan man enbart byta lagret. Kostnad?? | |
|
Fråga en kyltekniker om det beror på för lite PAG-olja i systemet? Mvh |
|
|
hejsan,,, jag hade en 323 touring -98,, med samma problem att kompressorn levde om mycket,,kyl-reparatören rekomenderade ett kompressorbyte ,,,, DYRT ,,så det blev aldrig av .körde sedan bilen 3år till med en kompressor som skramlade men kylde hur bra som helst,,,!!!!! |
|
| Min skramlar väldigt mycket men kyler utmärkt. Har varit så sedan jag köpte bilen för drygt ett år sedan. Alla firmor jag pratat med rekommenderar kompressorbyte men jag kör nog tills den inte kyler längre. | |
| Kräng av remmen till kompressorn och känn på remhjulet om det är glappt,är det glappt så är det bara att byta lagret i den.Då lossar man den yttre delen av magnetkopplingen (sitter i en 10mm skruv) sen tar man bort låsringen som håller fast remhjulet och sen är det bara att dra av hjulet.lagret sitter pressat innuti remhjulet.Hade själv isär på min häromdagen eftersom det skrammlade och glappade,bytte dock ej lagret utan nöjde mig med att pressa i lite nytt fett bara,blev tystare iaf men ska väl byta när jag får tid och lust. | |
|
OK, ska prova det när andan faller på. // Länk |
|
|
Tack för tipset!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.