|
|
|
|---|---|
| Vilken slags fett ska man smörja takluckor med? | |
|
Gärna nåt trågtflytande i spray burk. Vanligt fett går oxå bra. |
|
|
Antar att du menar touringen och själva vajrarna. Använde Lithiumfett på sprejburk. Mina satt ordentligt fast så jag var tvungen att ta ner hela paketet. Borra små hål spruta in rostlösare först. Hoppas det löser sig, tror det finns en del skrivet om detta. -Phil |
|
|
borra i vad |
|
|
Vänta med att borra i vajrarna och se till att du smörjt de övre skenorna undet innertaket på den främre luckan först. Du måste alltså ta bort själva inntertaket på den för att överhuvudtaget se skenorna. Börja med det... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| är det svårt att ta bort innertaket och hur svårt är det att sätta tillbaks det. | |
|
Busenkelt. Sitter två "haklås" på vardera framkant under taket sett framifrån. Sen drar du bara klädseln framåt med luckan öppen. Du förstår när du ser... Lys med en ficklampa bara, så ser du hur det går till. Lycka till! MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
ska man behöva ta bort innertaket för att smörja glidskenorna ? är det inte dom man ser uppifrån när luckan är öppen? |
|
|
Nej. Skenorna jag pratar om sitter PÅ själva luckan (i bak kant) under innertaket på den. Men det e som sagt busenkelt att plocka bort det... MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.