AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.686

Har jag komfort eller standardstolar?

se
661
seb_540
328i M F30
Funderar på att köpa ny stoppning till förarstolen, men är osäker på vilken stol jag egentligen har - de är manuella, skinnklädda. Går att tilta, har uppblåsbart stöd för korsryggen. Trodde det var komfortstolar, men läste att komfortstolar ska vara ledade i ryggen? Stämmer det, då har jag standardstolar?
modano
du har standardstolar men med extrautrustning svank/sidostöd.
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
seb_540: Hmmmm....jag har komfortstolar och de är precias som du säger ledade i ryggen dvs. du kan vinkla övre delen av ryggstödet. Detta är otroligt skönt att kunna göra. Det låter som du har standardstolar men med optionen ländryggsstöd. (488 Lordosenstütze Fahrer + Beifahrer Svankstöd förare/passagerar säte ). Jag vet faktiskt inte säkert men tror att komforstolar bara gick att få som elektriska.

Vh/ Kermit.
se
661
seb_540
328i M F30
OK, då har jag nog standard. Verkar som de flesta tror att de har komfort när de har standard, tex denna annons Länk som inte heller är ledade i ryggen.
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det är nog komfortstolar du länkat till med tanke på den tredje runda knappen som verkar styra svankstöd som går att ställa både in/ut samt upp/ned , tror inte standard har det , sen kan man ju som annonsör grovt säga att alla stolar som inte är sport stolar är komfortstolar och då inte mena bmw:s modell beteckning.
se
661
seb_540
328i M F30
Nja, sån knapp har jag också, den styr luftkudden i svanken, så det är nog standardstolar (ser ut precis som mina, förutom elstyrningen). Nån som har en bild på komfort? Måste väl vara ledat på baksidan, eller?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Hewi,

Det är standardstol med svankstöd. Komfortstolen ser annorlunda ut och har andra nackstöd.
Scheckheft
Hej
Som jonasjonas skriver är detta en standardstol. Skillnaden mellan stolarna syns bra här:
Länk
och komfortstol bakifrån:
Länk

Mvh
Scheckheft
se
661
seb_540
328i M F30
OK, nu ser jag var den är ledad. Hur stor skillnad i komfort mellan vanliga och komfortstolarna är det egentligen? Körde 20 mil idag, upplevde det som att sitta på en grusig parkbänk - nåt måste göras åt mitt hårda men ändå svampiga, nedsuttna säte!
Visa användare
1.400
grodan kermit
540iam -02
M Sportfahrwerk II
seb_540: Ja, det låter inget vidare. Komfortstolarna är mjukare mer komfortabla en tex. sportstolarna som är hårda och kramar om en lite. Rent inställningsmässigt tycker jag komfortstolarna är överlägsena sportstolarna, med undantag för det utdragbara lårstödet som jag tyckte var guld i våran förra E36:a.

Hmmm...hur upplever du att din passagerar stol känns i förhållande till din förarstol? Att låta stoppa om den/dem skulle nog inte vara en sådan dum idé, dock kan jag tänka mig att det kostar en slant. Har bara suttit i standardstolar klädda i tyg, så skinn känns nog annorlunda, men jag tyckte ändå de var sköna.

Om inte kanske du kan hitta ngn begagnad stol, men beroende på vad du har för färg på skinnet kan det bli lätt eller svårare.

Lycka till ialla fall:)

vh/ Kermit
se
661
seb_540
328i M F30
Passagerarstolen är klart bättre, men även den känns ganska hård faktiskt. Litet merca känsla över mina stolar, min beniga bak behöver nått mjukt ;) Ska kolla vad BMW tar för omstoppning, om det inte är alltför blodigt tror jag att jag testar det på förarstolen, den är ju klart nersutten då bilen snart rullat 22k.
Mr
91
Mr Bean
330ciM -04 E-46
Seb......du kan väl skriva ner här vad du skulle få ge för omstoppningen på BMW-Stockholm.
Ska ta reda på vad de tar här i skåne.
Visa användare
747
TCG
540iM E39 6vxl Kompressor
Kan man stoppa om stolarna själv? Eller vad kostar det på BMW?
Rapportera gärna era erfarenheter. :)

MVH
/Jonas
BMW CS #5871
Min pärla: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.