|
|
|
|---|---|
|
tja: har nu haft inne bilen hos en bil el firma i gbg för fel sök på central låset . dom har tagit bilen lite då o då för att hålla nere priset . men gubbarna har inte hittat något på TRE veckor så i fredags fick jag hem bilen . har varit inne och sökt på forumet och måste säga det att dessa personer som kommer med tips o trix och ideér GRYMT tack till dessa personer 1:horvat: hur man får loss dörr sidan när bak dörren är låst.Börja med att demontera ut bäksätets sittdyna samt ryggstöd. Därefter skruvar du ut alla tänkbara skruvar ur dörrsidan som skall demonteras från dörren.Glöm inte att skruva ur låsknoppen. Därefter var jag åtminstone tvungen med en skruvmejsels hjälp, bryta lite på plastlisten som sitter överst på bakdörren. Då denna list är en aning lös går nämligen dörrsidan att böja lite. Därefter skall du med lite våld rycka dörrsidan uppåt, samtidigt som du rycker dörrsidan en aning utåt mot dig själv. Dörrsidan skall ryckas så mycket att låsknoppen ligger mellan dörrsidan och dörren. Därefter måste du demontera bort klipset som sitter mitt på dörren. Ibland har dessa släppt från dörren, om inte får du försöka lirka bort detta från dörrhandtagets hål med hjälp av en skruvmejsel. Därefter får du med våld rycka ur dörrsidan ur dörren. Brukar inte vara några problem eftersom klipsen brukar sitta kvar i dörren då limmet släpper från dörrsida. Glöm inte att ta bort vajern från dörrhandtaget när dörrsidan lostnat. Sedan sitter låsfunktionen längs bak på dörren där det är enkelt av öppna dörren innifrån. Hoppas du inte har skurit hål i dörrsidan nu som snillet innan skulle ha gjort. 2:540I 6-PETAD: hur man får upp bagage luckan när den inte går att öppna med nuckel eller c-lås .Löste samma problem i helgen på följande sätt.Gick in genom hålet bakom armstödet(ryggstödet urtaget),fick in huvudet och en arm.Med lampa, spärrskaft och hylsa 10mm skruvar du ut de två bultarna som håller låsfästet, sen öppnar sig luckan.Lång förlängare till spärrskaftet underlättar.Även en liten dotter som kunde skruva vidare efter att jag lösgjort bultarna.Båda stängerna hade hoppat ur sina plastclips. ps ska lämna in bilen på fel sök på måndag igen men så vi får se åter kommer | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har redan lagt ut tips på bakdörr i baklås på mektips! ;-) MVH Patrik |
| Mir: Lämnar du bilen till bmw verkstad? För dom kan nog felsöka c-låset genom att köra datorn mot bilen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.