AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.389

Värde på 323ti compact -98?

Har fått erbjudande av min far att köpa hans 323ti compact för 65K.

Det är en 98 10000mil, svart skinn, ac, m-chassi, avtagbar-drag, och den vanliga utrustningen. Mörkgrönmetallic med 16" kryssfälgar (orginal?) och fina vinterdäck.
Import 00 med en ägare i tyskland och en ägare i sverige.

Det är en rolig bil att köra och jag är sugen på att byta.
Den är i väldigt fint skick med väldigt lite repor och såklart helt orginal utan "ful" styling.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tycker du ska handla den direkt,kul bil som sagt...65' är ju "billigt" för en dylik som bara gått 10000mil+dessutom dragkrok :)

Sedan så vet du ju mycket av historiken redan och du vet väl säkert hur den servats osv,givet att handla..

Mvh Janne.
Ja jag tror nästan att jag gör det, dom på blocket som är billigare ligger ju på dubbla milen och dom med ungefär samma mil är lite dyrare.

Den blir nog ännu billigare också ;)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Jag har också "ett stående erbjudande" om att handla farsans 523i,till ett bra pris :),när han ska sälja(kanske till hösten låter det nu som).

Jag "måste" nästan handla den iom att han är enda ägaren,köpt ny i Skellefteå+att det inte finns "en gnutta" tvivel naturligtvis om varken historik eller skick på vagnen.

Mvh Janne.
Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
KÖP!

Jag åker en å den e kul.
65 för en 98'a med 10000 mil och avtagbart drag hade jag varit seriös spekulant på (köpte min 98'a med 16500mil för 50 å det var ett bra pris)... å var den dessutom mörkgrön skulle jag inte tveka :-)
Min är "Fjordgrå" och det står jag ut med.

Avundsjuk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
En bekant bytte in sin välutrustade och svensksålda 10.000-mila dakargula 323ti -00 med M-paket för ett par veckor sedan. Han fick 75 tkr i inbyte mot ny bil.
Jag ville köpa den i våras, men tyvärr "kom han aldrig till skott" innan vi måste köpa, och då blev det 316 istället :(
Ja då var det bytt, lite skillnad på den och en 316.
Komforten är faktiskt inget vidare men den är ju så rolig att köra så det bryr man sig inte om.
Den känns också mycket mer välbyggd än den 316 jag hade innan.

Är väldigt nöjd.
En bildlänk. Länk
Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
Den e ju drömgrön ååååå va avis jag blir !!!

Kul för dig ;-)
Kul att du köpte compacten!
Min kompis funderar på att sälja sin, men jag säget att hon aldrig hittar något lika roligt för samma peng!

Mekanik är kul!
viobebe
Grattis till en mycket rolig bil, har själv en 00:a som jag är mycket nöjd med!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.