|
|
|
|---|---|
|
Bil: e36 320 coupe -94 Hej, jag har varit ute och kört idag, det är riktigt varmt, tempen i bilen visade 28 grader. Jag va i Malmö och körde riktigt mycket stadskörning, växlade mycket osv. När bilen blev varm vilket den blev rätt fort märkte jag att det va svårt att få en bra start från noll. Kopplingen tar aldeles för bra och bilen hoppar iväg eller så sjunker varvet rätt mycket om jag inte gasar på rätt bra. Nu när jag kom hem och hade stannat och startat och provat för ja tänkte att jag helt tappat det så va bilen ennu värre. Nu går det inte att krypköra den utan att hela bilen ryster fram och det ryster i koppling motor och växellåda och det låter inge kul.. Vad är fel? Är det bara kopplingslamellerna som blivit på tok för varma och så har jag provocerat dem ennu mer genom att start stoppa hela tiden??? Ska låte bilen stå en stund och prova senare... OROLIG!!! Tacksam för svar Mitt åk: Länk | |
alex_328 |
Eftersom du har låg tumgång .. 600 varv antar jag .. så är det svårt att kryp köra om man inte har en riktigt fin kännsla i foten .. annars får man hjälpa till med en lite lite gas . så funkar det . ;D |
| Jag har samma problem, hur kan lösa det? | |
| Hur gick det med problemet? jag har exakt samma fel på min bil, också en E36 320 coupé -94. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.