|
|
|
|---|---|
|
Har en 525 Tds -92 som började bete sig konstigt för nån månad sedan,när bilen laddade så klippte den liksom av och motorelektronik lampan började lysa.Kopplade ur den lösa kablen och bilen gick bra igen,men nu har den börjat gå ruskigt dåligt igen,har kopplat bort hela Kcr boxen,men ingen skillnad. Bilen är orkeslös,rultig på tomgången,och små rycker och hackar när man kör,men den är inte så att den vill lägga av när jag står på tomgång.Kan tilläggas att det sitter en nymonterad pump från Bmw för ca 6000 mil sedan,har kvitto på 20000:- med pump och nya glödstift.Vill ju helst inte åka på ett pumpbyte igen efter bara 6-7000 mil. Servade bilen för ca 500 mil sedan med nytt dieselfilter mm.Det sitter väl inte luftmängd mätare i min -92:a. Och slangarna verkar hel mellan spridarna,däremot är det lite blött nere i foten på spridaren närmast kylaren.Står man på tomgång så ser man att det läker lite nere i foten. | |
|
Skulle tippa på att du har en trasig mappsensor så den tror det är kallt och att den får mer diesel än den klarar av att göra av med.... kan även vara den mittersta spridaren den bestämmer ju hur mycket diesel den ska ha på tomgång.. mvh Erik Den Som Ingen Turbo Har Den Får Åka Utan Bar |
|
| Vart sitter mappsensorn ??? | |
| Kan förpumpen orsaka detta fenomen ?? | |
|
Jag söker och söker men hittar inget direkt som passar mina problem. Va däremot ute och provkörde bilen en stund,bilen verkar gå bra när man har varven uppe smygkör man så känner man hur orent den går samt nästan så hela motorn ruskar,varfvör jag funderade på förpumpen va att jag hade under 20 liter i tanken och hällde i 20 liter sen började problemet,trodde först på skit i dieseln men är från en mack så den borde väl vara ren.Har haft i lite av Omegas 992 spridarrengöring,om den släppt nå skit som kommit ivägen kanske.... Tjatigt med fel när man inte riktigt vet vad problemet är....... |
|
|
Löste problemet med en liter K-sprit,tydligen fått vatten itanken när jag tankade på ett Norskt bolag.......... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.