|
|
|
|---|---|
|
Körde in mot stan igår på motorvägen och jag tyckte att den vibrerade alldeles för mycket och jag stannade på en mack för att kolla däcken, när jag saktade in på macken märkte jag att det fanns ingen kraft i bilen. Gasen i botten gav inte någon vidare respons utan den snarrare kämpade sig fram. Efter den dåliga matchen igår så lät motorn fortfarande helkonstigt och ingen respons på gasen, plus vibrationerna. Jag lyckades dock ta mig hem. Bilen är en 320i, 91, E36 Automat.. gått 17000 km. Är det någon som har upplevt ungefär samma sak och kan förenkla mitt felsökningsarbete? | |
TobbeBMW |
Låter ju tyvärr som att det skulla vara ngt riktigt allvarligt ras, går motorn bra så det är drivlinan som har lämnat in eller är det motorn som inte orkar?? Är det motorn som har det kämpigt så är det nog nått lagerras nånstans (ramlager eller så) |
|
NEJ!!!! Jag hade tänkt sälja bilen om två veckor efter besiktningen! |
|
| Kolla stiften och tänddelarna, låter som om den inte går på alla cylindrar. | |
| Det var ett av stiften som var paj, bytte det och det fungerade utmärkt i typ 10 minuter och nu är det väl bränt igen.. Antagligen något spänningsfel någonstans | |
| igensatt bränslefilter kanske? | |
| Prova att byta plats på spridarna ifall någon av dem pajat och orsakar att stiften havererar.( typ hängt sig öppen och surar igen stiftet) | |
| prova att trycka gasen i botten i du startar. ibland hänger sig ventilerna och detta kan hjälpa... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.